صندلی رئیس جمهور اسبق آمریکا، بزودی در ایالت تگزاس به حراج گذاشته خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، صندلی گهواره ای جان اِف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا و همچنین دو پرچم کاخ ریاست جمهوری این کشور روز پنجشنبه در نیویورک به نمایش درآمد.

این صندلی به همراه پرچم ها قرار است بزودی در شهر دالاس تگزاس به حراج گذاشته شود.

صندلیِ کندی دستکم پنجاه هزار دلار قیمت گذاری شده است و پرچم هایی که پشت سر میز کار کندی در دفتر ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید نصب شده بود نیز احتمالاً به قیمتی بیش از یکصد هزار دلار در حراجی فروخته خواهد شد.

گرچه صندلی جان اِف کندی، قیمتِ کمتری نسبت به پرچم ها دارد، اما ارزش احساسی آن سبب شده است که این صندلی بار دیگر در مرکز حراجی هِریتیج واقع در پارک اَوِنیو، در کانون توجه قرار گیرد. صندلی گهواره ای کندی مقابل پنجره قرار گرفته است تا رهگذران بتوانند آن را تماشا کنند.

آویوا لِیمَن، مدیر حراجی هریتیج می گوید: نکته بسیار جالب درباره این صندلی آن است که پنجره ای را رو به زندگی کندی به عنوان یک مرد (عادی) باز می‌کند.

گفته می شود جان اِف کندی، نوعی محافظ پزشکی برای کمر خود داشته و همین باعث شده است که روکش صندلی او نخ نما شود. البته کندی در طول زندگی خود همواره از کمردرد مزمن رنج می‌برد.

لِیمن می گوید: کندی در دوران جوانی، عمل جراحی روی کمر خود داشت و به همین علت اغلب از صندلی گهواره ای استفاده می‌کرد.
 
در حراجی دالاس تگزاس، یکصد و ده کالای خاطره انگیز دیگر از کلکسیون شخصی دکتر رادوی، یکی از هواداران کندی نیز عرضه خواهد شد. رادوی در سنین جوانی خود در ستاد انتخاباتی کندی فعالیت می کرد و بعداً نیز در ستاد تبلیغاتی رابرت فرانسیس کندی، برادر کوچکتر او مشغول به کار شد.

نمایش صندلی کندی در نیویورک تا سی ام اکتبر ادامه خواهد داشت. این صندلی، سپس در تاریخ بیست و سوم نوامبر در دالاسِ تگزاس به حراج گذاشته خواهد شد.
برچسب ها: کندی ، صندلی ، آمریکا ، حراجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار