بر اساس دستور‌العمل وزارت کشور روستاهایی که جمعیت آنها 3500 نفر به بالا است، واجد شرایط برای شهر شدن می‌باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قزوین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: این 4روستا شامل نظام‌آباد در شهرستان قزوین، عصمت‌آباد در بویین‌زهرا و زیاران و قشلاق در آبیک می‌باشند.
منوچهر حبیبی با بیان اینکه احتمال می رود ظرف یک تا دو ماه آینده ابلاغ تبدیل این روستاها به شهر صادر شود، یادآور شد: بر اساس دستور‌العمل وزارت کشور روستاهایی که جمعیت آنها 3500 نفر به بالا است، واجد شرایط برای شهر شدن می‌باشند.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد تبدیل شهر شدن این روستاها از سوی استانداری به وزارت کشور ارسال شده است،افزود: مقدمات تبدیل روستاهای نامبرده به شهر از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است و به زودی با مصوبه‌ی وزارت کشور این کار انجام می‌شود.
این مسئول در ادامه در خصوص احتمال برخی سودجویی‌ها توسط افراد فرصت‌طلب در رابطه با زمین‌های روستاهای یاد شده به خاطر شهر شدن، گفت: به بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها نیز تاکید شده است تا نظارت بیشتری در خصوص ساخت و ساز و بحث زمین داشته باشند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید به دلیل اینکه
یکی از موارد لازم برای تبدیل این روستاها با شهر تعیین محدوده است که این کار صورت گرفته و موجب جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی می‌شود. /س

برچسب ها: تبدیل چهار ، روستا ، به شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.