بهتر است به جاي اينكه ارتباط شكنندگي ناخن ها را با فصل برقرار كنيم با رطوبت هوا بسنجيم.

دكتر نصير كاشاني، متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران در خصوص ميزان تاثير فصل هاي سال بر شكنندگي ناخن ها گفت: در مناطقي كه هوا خشك است چه تابستان و چه زمستان فرقي نمي كند رطوبت ناخن كم تر و در نتيجه خشك و شكننده مي شود.

وي افزود: اگر كه از نظر جغرافيايي در همه جا رطوبت در زمستان كمتر شود اين جمله صادق است.

كاشاني با بيان اينكه بهتر است به جاي اينكه ارتباط را با فصل برقرار كنيم با رطوبت هوا بسنجيم اظهار داشت: در تابستان هم امكان شكنندگي ناخن ها وجود دارد اين امر مرتبط با فصل خاصي نيست .

وي خاطر نشان كرد:  بيماري كه منجر به خشكي ناخن شود منجر به شكنندگي ناخن خواهد شد و در افرادي كه به طور ذاتي دچار خشكي پوست هستند و يا مبتلا به بيماري ژنتيكي هستند اين مشكل بروز مي كند.

اين متخصص پوست ادامه داد: مهمتر از همه اين عوامل تر و خشك شدن ناخن است كه تاثير بسزايي در شكسته تر شدن ناخن دارد و بهتر است رطوبت ناخن به صورت ناگهاني و در معرض هوا از بين نرود تا با اين كار از شكنندگي آن جلوگيري كنيم.

دكتر كاشاني در پايان راهكارهايي را براي درمان شكنندگي ناخن معرفي كرد كه از جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد بهتر است براي كاهش تدريجي رطوبت ناخن ها را وازلين استفاده شود./ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: ناخن ، رطوبت هوا ، پوست ، سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار