دکتر روحاني در جلسه هیئت دولت عنوان کرد

غدير واقعه اي وحدت‌آفرين در ميان امت اسلامي

رييس‌جمهور، غدير را واقعه وحدت‌آفرين در ميان امت اسلامي که مورد اتفاق‌نظر همه محققين و انديشمندان اسلامي است ياد کرد و اظهار اميدواري کرد که همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلي باشند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رييس‌جمهور در ابتداي اين جلسه ضمن تبريک عيد سعيد غدير به مردم ايران، شيعيان جهان و عموم مسلمانان، اين عيد را عيد ولايت و اتصال به نبوت و عيد امامت دانست و گفت: از آموزه‌هاي بزرگ اين واقعه مبارک ، اين نکته قرآني است که با همه عظمتي که اسلام به عنوان دين هدايت و آزادي انسان‌ها و تعالي جامعه دارد، آثار و رسالت اجتماعي غدير به اندازه‌اي اهميت يافته که رسالت پيامبر(ص) بدون ابلاغ پيام غدير مورد رضايت حق قرار نمي‌گيرد.

دکتر روحاني افزود: اين نکته حائز اهميت است که گاهي يک عمل مهم اجتماعي در سرنوشت ملت آنچنان تاثيرگذار است که با کار جامعه در زماني طولاني قابل مقايسه نيست و اينگونه اعمال سرنوشت‌ساز که مستلزم عمل شجاعانه و شهامت فوق‌العاده است، نيازمند درک عميق‌تر و جامع‌تر از اقدامات تاثيرگذار در سرنوشت جامعه است.

رييس‌جمهور، غدير را واقعه وحدت‌آفرين در ميان امت اسلامي که مورد اتفاق‌نظر همه محققين و انديشمندان اسلامي است ياد کرد و اظهار اميدواري کرد که همه مسلمانان، پاسدار وحدت و همدلي باشند.

همچنين در اين جلسه، رييس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشي از عملکرد سازمان بويژه ثبت الکترونيکي اسناد و ارتقاي درجه شفافيت در معاملات مربوط به املاک، تخصيص شناسه ملي و يکتا به همه اشخاص حقوقي و رشد سهم خدمات الکترونيک از کل سهم خدمات ثبتي به هيات وزيران ارايه داد.

در ادامه جلسه، تعدادي از پيشنهادهاي دستگاههاي اجرايي پس از بحث و بررسي، از تصويب اعضاي دولت گذشت.

بر اساس مصوبه امروز هيات وزيران که با توجه به بند (19) قانون بودجه کل کشور تصويب گرديد، وزارت نيرو اجازه يافت براي اجراي طرح‌هاي افزايش بازدهي و راندمان نيروگاه‌ها، کاهش تلفات، بهينه‌سازي مصرف و صرفه جويي در مصرف سوخت مايع مانند نفت و گاز براي افزايش سهم صادرات سوخت، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضيان سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي ياد شده اقدام نمايد تا در قبال سرمايه‌گذاري آنان، سوخت مايع صرفه‌جويي شده يا معادل آن را به صورت نفت خام به سرمايه‌گذاران تحويل دهد.

در اين راستا سرمايه‌گذاران خصوصي و غيردولتي مي‌توانند با مشارکت در اجراي طرح‌هاي مورد نظر وزارت نيرو (شرکت توانير)، سوخت مايع يا نفت خام تحويلي را با هماهنگي وزارت نفت صادر نمايند.

همچنين به موجب مصوبه امروز هيات وزيران که براي اجرايي کردن ماده (26) قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي صورت گرفت، نحوه محاسبه جريمه واحدهاي صنعتي در صورت عدم رعايت معيارها و استانداردهاي مصرف انرژي تعيين گرديد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار