معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت امروز جلسه‌ای را با تمامی بانک‌ها برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پيش از ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم روز ملی صادرات با اشاره به اینکه کسی نمی‌تواند بخش خصوصی را نقد کند، گفت: به طور حتم دولت از تمامی راهکارهایی که از سوی بخش خصوصی ارائه شود در راستای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیتی که کشورمان در حال حاضر با وجود تحریم‌ها با آن روبرو است، مقوله صادرات بسیار دشوار است اما ما تلاش خواهیم کرد که در این مسیر گام‌های جدی برداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایران باید در مسیر توسعه و صنعتی شدن به صورت جدی گام بردارد و این موضوع نیازمند این است که موانع از سر راه برداشته و صادرکنندگان در مسیر جدی گام بردارد.

جهانگیری تصریح کرد: ایران در مقوله توسعه تا نقطه مطلوب فاصله دارد اما ما باید در این مسیر به صورت جدی گام برداریم زیرا تاسف‌بار است که ما نسبت به کشورهای همسایه توسعه خوبی نداشتیم.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید بنا دارد به دور از تخريب دیگران و با نقد برخی از سیاست‌ها مسیر توسعه را با جدیت بیشتری ادامه دهد و در این راستا حمایت از بخش خصوصی مورد تکریم تیم ویژه دولت قرار دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای افزایش صادرات راهکاري جز سرمایه گذاری و ایجاد فضای امن وجود ندارد.

وی ادامه داد: همانطور که دکتر روحاني رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد، سانتریفیوژها باید فعال باشد، چرخ کارخانه‌ها نیز باید بچرخند و لذا به این نکته باید توجه داشت که در راستای بهبود وضعیت کشور و اشتغال بیش از 3.5 ميليون جوان باید اقدامات جدي را انجام دهیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در قبال تک تک مردم احساس وظیفه می‌کند، تاکید کرد: دست یاری دولت به سوی بخش خصوصی دراز است و ما با همیاری بخش خصوصی سیاست‌هایی را تدوین خواهیم کرد تا از اين طريق بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این دولت بدون عقب نشینی از حقوق ملت ایران می‌خواهد با یک روش عقلانی از مشکلاتی که پیش روی کشور بوده عبور کند و فضای خوبی را برای جامعه ایجاد کند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: دنیا در حال حاضر در قبال مسئولین و دولت ایران اعتراف می‌کند که با یک مجموعه متعهد و با تعامل و منطقی روبرو است.

وی با بیان اینکه ما درصدد هستیم فضای مناسبی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است در تعامل با دنیا به سه مقوله استفاده ار پیشرفت‌ها و فناوری‌های جهان، استفاده از منابع مالی جهاني و تعامل با دنیا در جهت به دست آوردن رتبه برتر در بازارهای بین‌المللی توجه داشته باشند.

جهانگیری با بیان اینکه متاسفانه کشورمان از لحاظ رشد اقتصادی و صنعتی رتبه خوبی ندارد، تصریح کرد: ما باید از منابع استفاده کنیم و بتوانیم با یک تدبیر به زودی ده ها میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری را درکشورمان ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکيد کرد: دولت در تلاش است به نقطه‌ای دست پیدا کند که کشورهای خارجی خواهان تعامل با ما باشند.

وی با اشاره به اينکه سرمايه ايراني به طرق ديگر غارت شده گفت: مثلا در بعضی از میادین مشترک، ما در ميزان برداشت رشد قابل توجهی را مانند  همسایگان خود نداشته‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید حمایت‌های مالی خود را از صادرکنندگان ادامه دهیم و در این راستا صندوق ملی حمایت از صادرکنندگان نیز باید در این مسیر گام بردارد و بانک‌های ایرانی باید به صادرکنندگان خدمات بانکي ارائه دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور  با اشاره به اینکه افزایش سرمایه بانک‌ها در دستور کار دولت قرار دارد گفت: صندوق توسعه صادرات نيز باید به صادر کنندگان کمک‌های اعتباری دهد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه بنده به صادرکنندگان این است که از کشورهایی که در  حلقه اول یاران ایران هستند غافل نمانند و میزان حجم صادرات خود را با آنها افزایش دهند.

جهانگیری ادامه داد: دولت به  دنبال این است که در سال 92 روند شاخص‌های منفی را متوقف کند  و در سال 93  شاهد بهبود این شاخص‌ها باشيم.

معاون اول رئیس‌جمهوري با ياد آوري اينکه کاهش تورم و کنترل نقدينگي همچنان در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار داشت: قرار است امروز نشستي با مسئولين بانک ها داشته باشيم تا  با ارائه راهکاري موانع پيشروي سرمايه در گردش کشور  را حل کنيم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه شورای عالی صادرات به زودی فعال خواهد شد، گفت: دولت در تلاش است تا موانع پیش روی صادرکنندگان را حل کند.

وی در پايان با اشاره به  اینکه دولت به تمامی صادرکنندگان اعتماد دارد، افزود: در کشور ما منابع طبیعی بسیاری وجود دارد که ما می‌توانیم از آنها به عنوان کالا استفاده کنیم و با  افزايش ارزش افزوده بتوانيم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار