نماينده استان اصفهان به تشريح جزئيات جلسه مجمع نمايندگان اين استان با رئيس‌جمهور پرداخت.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تشریح جلسه صبح امروز مجمع نمایندگان استان اصفهان با "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحاني" رئیس‌جمهور کشورمان پرداخت و گفت: این اولین مجمع نمایندگان استانی مجلس شوراي اسلامي بود که با رئیس‌جمهور جدید جلسه مشترکي را برگزار کرد.
 
وی در ادامه افزود: در این جلسه همه 19 نماینده استان اصفهان حضور داشتند و هر کدام مسائل مهم ملی، استانی و حوزه انتخابیه خود را به صورت موضوعی و مفید بیان کردند.
 
این نماینده استان اصفهان اظهار داشت: در اين جلسه در خصوص مشکل اصلی استان اصفهان که موضوع آب است، تصاوير و مستندي به نمايش گذاشته شد که واقعیت‌های موجود را برای رئیس‌جمهور به تصویر کشاند، بخشي از اين مستند افرادی که حق آبه‌دار هستند و يا حق اشتراک از آب زاینده رود را دارند را نشان داد که طی چند سال گذشته از حقوق خود محروم شده‌اند.
 
حاجی‌دلیگانی در ادامه به اظهارات و موارد مطروحه خود در این جلسه اشاره کرد و گفت: اولین نکته در خصوص ضرورت استمهال بدهی‌های کشاورزان به بانک‌ها بود، چرا که کشاورزان تاپايان شهريورماه سال جاري فرصت پرداخت بدهي‌هاي خود به بانک‌ها را داشتند و در حال‌حاضر جرايم آنها مرتب رو به افزايش است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در ادامه اظهار داشت: همچنین موضوع دیگری که در این جلسه مطرح کردم، مشکل نقدینگی در واحدهای تولیدی و شرایط سختی است که در رابطه با سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی به وجود آمده است که از جمله آن می‌توان به "گروه صنعتی گیتی‌پسند" اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: گروه صنعتی گیتی پسند دارای 34 شرکت فعال و 5 هزار پرسنل است که در حال‌حاضر فعالیتش به جهت کمبود نقدینگی دچار تهدید است.
 
این نماینده با بیان اینکه موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث اشتغال بود، گفت: با توجه به اینکه در حال‌حاضر 7 ماه از سال می‌گذرد، هنوز تسهیلاتی برای موضوع اشتغال از طریق پرداخت وام به بنگاه‌های اقتصادی و تامين سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اقدامی صورت نگرفته که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده و مي‌آورد.
 
حاجی دلیگانی ادامه داد: همچنین پیشنهاد دادم که شاخص‌های برخورداري و شاخص‌های محرومیت به صورت شهرستانی تعیین شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه "شاهین‌شهر" آلاینده‌ترین نقطه در استان اصفهان است ضرورت دارد به این موضوع از سوی دولت توجه ويژه شود تا این معضل نیز برطرف گردد.
 
این نماینده با اشاره به محرومیت بخش میمه و شهرستان برخوار و بخش مرکزی شاهین‌شهر گفت: با توجه به محرومیت این بخش‌ها، وضعیت مدارس، ساختمان‌های آموزشی و فضاي آموزشي در بدترین وضعیت قرار دارند.
 
وی در ادامه به موضوع کنار گذار شرق استان اصفهان در اين جلسه اشاره و تصريح کرد: که به جهت طولانی شدن احداث اين کنارگذر، اين پروژه به یک آثار باستانی شبیه‌تر است تا یک پروژه فعال و  سالیان سال است که همینطور باقی مانده که در اين زمينه نيز مساعدت دولت را طلب کرديم.
 
این نماینده ادامه داد: همچنین موضوع دیگري که در این جلسه صحیت شد در خصوص افزایش مالیات‌ها در استان اصفهان است که میزان تحمیل مالیات به واحدها چندین برابر شده که این موضوع مشکلاتی را در امر تولید ایجاد کرده است.

علت 4 برابر شدن قيمت کنتور برق از زبان دکتر روحاني
 
حاجی دلیگانی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه راجع به آن صحبت کردم بحث 4 برابر شدن قیمت کنتورهاي برق بود گفت: رئیس‌جمهور علت گران شدن کنتورهاي  برق را بالا رفتن بدهی‌های شرکت برق به پیمانکاران و بخش‌خصوصی عنوان کردند و بدهی‌های شرکت برق را بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان برشمردند.
 
وی  در ادامه اظهار داشت: دولت یازدهم یک مدت سه ماهه را مصوب کرده تا هیچ‌گونه  ارتقا و جابه جایی در حوزه تقسیمات کشوری صورت نگیرد که بنده در اين جلسه مطرح کردم اين موضوع مانع از پیشرفت است.
 
این نماینده استان اصفهان همچنین بيان داشت: همانطور که در رسانه‌ها موضوع نجات دریاچه ارومیه مطرح می‌شود که کار بسیار درستی است، اما وضعيت زاینده‌رود و گاوخونی که این موضوع نیز مربوط به کل کشور است به این شکل ادامه پیدا کند تهدیدی برای کل منطقه مرکزی کشور خواهد بود.
 
وی ادامه داد:  همچنين وام مسکن مهر و حقوق بازنشستگان صنعت فولاد نیز از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست بود.
 
حاجی‌دلیگانی در ادامه به اظهارات رئیس‌جمهور در اين جلسه اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی در این نشست اشاره‌ای به مشکلاتی کشور از بعد درآمدها دارد کرده و عنوان داشتند در بخش بودجه ممکن است با توجه به شرایط کنونی بخشی از بودجه محقق نشود و بخش مهمی از این مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه‌های مختلف شهرستانی و کشوری وجود دارد را ناشی از نبود بودجه عمرانی برشمردند.
 
وی ادامه داد: همچنین دکتر روحانی بیان کردند که دولت را با يکصد و هشتاد هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتند و نهایتا جمع‌بندی وي این بود که ما اول بایستی مباحث مربوط به درآمدی بودجه کشور را درست کنیم تا بعد بتوانیم برای توزیع آن براساس عدالت رفتار کنیم.
 
نماینده استان اصفهان ادامه داد: همچنین دکتر روحانی اشاره‌ای نیز به سیستم بانکی کشور داشتند و نظرشان این بود که سیستم بانکی ما ناسالم است و بایستی آن را به نحوی درمان کنیم که بانک‌ها بتوانند نقش واسطه درستی را بین مردم و تولیدکننده داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار