نماینده مردم استان هرمزگان در نطق میان دستور خود اظهار داشت: مصوبه دولت در انتزاع بخشی از هرمزگان و الحاق آن به فارس باعث به خطر افتادن امنیت استان می‌شود و عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندر عباس، حاجی‌آباد قشم و خمیر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان گفت: مردم هرمزگان نجیب‌ترین و مظلوم‌ترین مردم ایران اسلامی هستند که با محرومیت شدید دست و پنجه نرم می‌کنند و با توجه به مشکلات فراوانی که در استان وجود دارد به سختی زندگی می‌کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: از نداشتن آب شرب در بسیاری از روستاها بگویم یا از نداشتن راه روستایی مناسب، از بی‌عدالتی‌ها در استخدام‌ها و عدم توجه در این استخدام‌ها به نیروهای بومی بگویم یا از هزینه های درمانی بالا و کم کیفیت، از کدام سختی بگویم، از  حافظان تنگه هرمز ساکن در ابوموسی با مشکلات حمل و نقل و دوری از مرکز استان  یا از دشواری‌هایی که مردم حاجی‌آباد به آن درگیر هستند از مشکلات اسناد بلاتکلیف مردم قشم یا از مشکلات بندر خمیر یا گمرکات آن از مردم صبور بندر عباس که در محلات قدیمی که با کمترین امکانات بهداشتی با سختی زندگی می‌کنند.
 
این نماینده ادامه داد: مسئولین ارشد اجرایی همه این مشکلات را دیده‌اند ، صاحبان اصلی انقلاب همین مستضعفان و پا برهنگانی هستند البته مردم هرمزگان همواره شاکر اقدامات انجام شده بودند و در تمام عرصه‌های سیاسی وا قتصادی کشور حضور فعال داشتند و همواره پیشتاز تبعیت از مقام معظم رهبری بوده و هستند.
 
جراره در ادامه اظهار داشت: این روزها مردم هرمزگان نگران و مضطرب از تصمیم اخیر دولت در انتزاع 100 کیلومتر مربع از استان هرمزگان و الحاق آن به فارس است ، آیا شایسته است ما بمب اتم انسانی کشور در پیشانی خلیج فارس که آماده انفجار در مقابله با تعرضات احتمالی دولت است را خنثی کنیم. 
 
وی تصریح کرد: مردم هرمزگان، نماینده محترم ولی فقیه در استان، امام جمعه شهر بندر عباس، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان مردم در شورای اسلامی و نخبگان و جوانان و فرهیختگان از زن و مرد با این تصمیم غیر کارشناسی و غیر مسئولانه مخالفند، چرا عده‌ای معدود مطامع شخصی و اهداف خود را پشت لوای مطالبی مطرح می‌کنند که صحت و سقم آن برای نمایندگان، مسئولین استان و نماینده ولی فقیه در استان مشخص نشده است.
 
نماینده مردم هرمزگان اظهار داشت : امروز مطلبی بدون مجوز هیئت رئیسه به صورت غیر قانونی در صحن مجلس توزیع شد که طبق صحبتی که با رئیس مجلس انجام دادم اعلام می‌کنم که مطالب آن کذب است .
 
جراره تصریح کرد: مگر نمایندگان محرم کشور نیستند، آیا نباید برای چنین تصمیم مهمی با نمایندگان مردم مشورت و از آن‌ها نظرخواهی شود.
 
وی ادامه داد: بنده بارها این موضوع را از استاندار هرمزگان جویا شدم که وی آن را به شدت تکذیب کرد و  گفت: چنین خبری نیست و مسئولیت ارشد کشور هم که نمایندگان بارها در پی شایعات مطرح شده در این خصوص  چه در دولت گذشته و چه در دولت فعلی اقدام کردند این موضوع را انکار و شایعات را مردود دانستند،  آیا این برخورد با نمایندگان صحیح است.
 
جراره در ادامه گفت: آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم مردم استان هرمزگان رای اول را به شما دادند با این امید این کار را کردند  و امیدوار بودند مشکلاتشان حل شود نه اینکه مشکلاتشان اضافه شود ، آقای رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید با بی تدبیری دولت، این امید به نا امیدی و یاس تبدیل شده است.
 
نماینده مردم هرمزگان اظهار داشت: آقای رئیس جمهور!  خشت اول  گر نهد معمار کج، تا ثریا مي‌رود.  دیوار کج، خشت‌های اول دولت را  کج نگذارید در شرایط فعلی که مشکلات  عدیده‌ای  اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده آیا دامن زدن به این موارد که باعث درگیری‌های قومی و مذهبی و خسارت های فراوان است ضرورت دارد.  
 
وی ادامه داد: واکنش سخت مردم به این مصوبه غیر اصولی که  باعث به  خطر افتادن امنیت استان و  کشور که عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت  که علی رغم  تذکرات لازم  به مسئولین استانی و ارشد دولت تبعات ناشی از این تصمیم غیر منطقی گریبانگیر دولت است که زمینه ایجاد تنش و نگرانی را فراهم کرده است لذا لازم است سریعا اقدام عاجل نمایید.
 
جراره گفت: ما به مسئولین استانی خصوصا استاندار متذکر می‌شویم با مردم به شایستگی رفتار شود و از هر گونه بد رفتاری و خشونت پرهیز شود، آقای رئیس جمهور نگرانی به حق مردم هرمزگان از مصوبه انتزاع بخشی از  هرمزگان و الحاق آن به فارس  پیشینه دارد  که می‌توان به عملکرد سال‌های گذشته و  حال مسئولین در حوزه های مختلف  اعم از واگذای معابر، مدیریت‌های اجرایی استان، عدم توجه به اشتغال‌زایی برای جوانان هرمزگانی و واگذاری‌های غیر اصولی صنایع و معادن در استان اشاره کرد.
 
نماینده مردم هرمزگان  با بیان اینکه  آقای وزیر کشور به جای دستور برخورد با مردم به آنها و نمایندگان آنها پاسخ قانع کننده دهید و این مصوبه را لغو کنید گفت: آقای روحانی مردم هرمزگان به شما رای دادند و امید دارند تدبیری کنید  و در خصوص  لغو این مصوبه تسریح کنيد و باعث بازگشت آرامش روحی و روانی در استان هرمزگان شوید تا از آسیب‌های بیشتر و جدی به آن خودداری شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: جراره ، بخشی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
پس ماهم نماينده اي درمجلس داريم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
ما مردم بندرعباس هیچ وقت کوتاه نمیایم حتی یک ذره از خاک بندرعباس را به فارس نمیدهیم
آخرین اخبار