نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: غدیر نقشه راهی است که به بشر یاد می دهد باید چه راهی را دنبال و چگونه زندگی کند و این نقشه راه تا قیامت ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

آیت الله مصطفی علما در همایش ملی غدیر پژوهی در کرمانشاه گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر سبک زندگی اسلامی تاکید دارند که این سبک چیزی جزء سبک غدیر نیست.


وی با بیان اینکه طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) سبک زندگی باید سبک غدیر باشد، گفت: باید این سبک را وارد زندگی خود کنیم و در قالب آن گفتار و رفتار خود را غدیری نماییم.

علما گفت: شیوه زندگی، رهبری، ولایت، امامت، مدیریت و ... همگی در سبک غدیر تعریف شده است و باید هر کس به اندازه توان خویش به دنبال آن برود.

وی، هدف غدیر را دعوت بسوی خداوند خواند و اظهار داشت: تمامی زندگانی امیر مومنان (ع) نیز در این هدف خلاصه شده بود و به همین دلیل است که تمامی جهانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان دلباخته حضرت علی (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه غدیر نیز همانند قرآن تمامی ندارد و جاودانه است، گفت: هم اینک بیش از هزار تفسیر در مورد غدیر نگاشته شده که باز هم جای نگارش تفاسیر بیشتر وجود دارد.

آیت الله علما از غدیر به عنوان قله ای یاد کرد که همه باید حول محور آن حرکت کنند و تاکید کرد: همه باید غدیر را تفسیر و تعریف کنند، هر چند راجع به تعریف غدیر فقط شخص امین الله که همان امام است می تواند سخن بگوید./س


 

برچسب ها: غدیر ، نقشه ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.