سرپرست گروه خنیاگران زروان :

اجرای خاصی از موسیقی ایرانی را به صحنه می بریم

اهورا پارسا گفت: گروه موسیقی خنیاگران زروان با سبک باستانی خود اجرای خاصی از موسیقی ایرانی را به تالار رودکی می آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اهورا پارسا، سرپرست گروه خنیاگران زروان در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی با اشاره به سبک متفاوت موسیقی این گروه خاطرنشان کرد: مخاطبان در کنسرت آبان ماه با اجرای خاصی از موسیقی ایرانی که تا به حال نشنیده اند، روبرو می شوند.

وی ادامه داد: مدتی است که ساخته های برخی از آهنگسازان ایرانی در دور تکرار الگوی قدما افتاده است زیرا صرفا از ریتم هایی که می شناسیم، استفاده می کنند؛ هرچند این ریتم ها زیبا و قابل احترام هستند اما تنها بخش موسیقی ایرانی نیستند. موسیقی ایرانی در نواحی مختلف ایران و پیکره فرهنگی ایران نظیر کشور تاجیکستان نیز وجود دارد و می تواند دستمایه ای برای آهنگسازان باشد.

این پژوهشگر موسیقی باستانی ایران به توضیح سازهای استفاده شده توسط این گروه پرداخت و گفت: تمام سازهای گروه رزوان پیشینه باستانی دارند یا براساس گزاره های باستانی ابداع شده اند.

پارسا به بخش ای مختلف کنسرت اشاره کرد و اظهار داشت: بخش اول کنسرت حال و هوای خراسانی دارد و بخش دوم بیشتر به سمت موسیقی حماسی می رود.

سرپرست گروه خنیاگران زروان بیان کرد: قطعات ای عاشقان، عید نو، سرو خرامان براساس مقام الله مدد، تنتنن، بی رنگ و نشان با شعر مولانا؛ زهر تنهایی براساس موسیقی جنوب خراسان با همراهی استاد حسین دامن پاک و سرو بالا با شعر سعدی؛ قطعه مهر با شعر شروین وکیلی؛ قطعه درفش کاویانی با شعری از خودم؛ قطعه سه نوازی با آهنگسازی فرهنگ مشتاق و قطعه بی کلام شیپاک در این کنسرت اجرا می شود.

فرهنگ مشتاق، نوازنده کمانچه؛ بهروز قهاری، نوازنده سازهای کوبه ای؛ سلمان سالک، نوازنده تهم تار و سه تار پوستی؛ بهروز بیگی، نوازنده یسنای؛ یونس رئوفی، نوازنده پردیس، سروش مهاجری، نوازنده نگاره و نگاره بم؛ استاد حسین پاک دامن، نوازنده دوتار و آواز و اهورا پارسا، نوازنده رباب، دوتار، تنبور و خواننده در این کنسرت هنرنمایی می کنند.

گفتنی است کنسرت گروه خنیاگران زروان چهارم و پنجم آبان ماه ساعت 20 در تالار رودکی برگزار می شود و علاقمندان به منظور تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند و یا با آموزشگاه موسیقی زروان با شماره های 88341802 و 09198887591 تماس حاصل نمایند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار