آژانس ها با دريافت مجوز فعاليت تخصصي گردشگري ورزشي مي توانند در حوزه گردشگري ورزشي فعاليت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اجراي ديرهنگام که چاشني نشست ها و گردهمايي ها و همايش شده امروز با تأخير يک و نيم ساعته دومين گردهمايي مسئولان کميته ها و کارشناسان گردشگري ورزشي رکوردي فراموش نشدني را ثبت کرد.

منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور در اين مراسم با اشاره به اينکه گردش و ورزش مکمل يکديگرند، گفت: شور و نشاط اجتماعي از ورزش در محيط طبيعي و تاريخي، نشانگر اهميت در کنار هم بودن گردش و ورزش است.
 
وي ادامه داد: گردشگري ورزشي در اقصي نقاط دنيا مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفته و يکي از پردرآمدترين بخش هاي گردشگري است.
 
معاون گردشگري در ادامه به آمار سازمان هاي رسمي اشاره کرد و افزود: بر اساس تحقيقات به عمل آمده در دو دوره ‌هاي 20 ساله در طي 1987 تا 1967 و همچنين در فاصله سال هاي 2007 تا 1987، گردشگری ورزشی با رشد 1300 درصدی همراه بوده، که نشانگر علاقه مردم و کشورها به بستر سازي ظهور گردشگري ورزشي است.
 
وي ورزش را عامل اصلي ايجاد انگيزه در گردشگران دانست و تصريح کرد: در کنار توسعه گردشگري ورزشي، ضمن لذت تماشاگران از رويداد هاي ورزشي از پتانسيل هاي طبيعي منطقه به صورت بهينه بهره برداري خواهد شد.
 
***درآمد سالانه 50 ميليارد دلاري جهان از گردشگري ورزشي

جهانيان، گردشگري ورزشي را مکمل توسعه اقتصادي گردشگري دانست و افزود:‌ بسياري کشورهاي جهان در جهت توسعه اقتصادي در ايام غير پيک به دنبال برگزاري و خلق رويدادهاي ورزشي براي بهره برداري از ظرفيت خالي مراکز اقامتي و فرهنگي مي باشند.

وي ادامه داد: براساس تحقيقات علمي 50 کشور پيشرو و توسعه يافته، به واسطه گردشگري ورزشي سالانه 50 ميليارد دلار در آمد نصيب اين کشورها شده که با توليد و فروش يک ساله درآمد نفتي کشور ما برابري مي کند.

معاون گردشگري با بيان تلاش هاي صورت گرفته در جهت توسعه گردشگري ورزشي در کشور، اظهار داشت: با تعامل وزارت ورزش و جوانان و انجمن گردشگري ورزشي تفاهم نامه همکاري راه اندازي انجمن گردشگري ورزشي در مناطق مختلف، کميته راهبردي گردشگري ورزشي تشکيل شده است. 
 
وي در ادامه با اشاره به تشکيل ستاد ويژه ورزش هاي بين المللي، افزود: با پيگيري اين ستاد مقدمات حضور علاقه مندان و معرفي ظرفيت گردشگري کشور در مسابقات جام جهاني 2014 برزيل فراهم خواهد شد. 
 
جهانيان ادامه داد: آژانس تخصصي گردشگري ورزشي در سايه ستاد ويژه ورزشهاي بين المللي راه اندازي خواهد شد که در اين آژانس ها از حضور علاقه‌مندان متخصصان و نخبگان حوزه گردشگري ورزشي براي انجام فعاليت هاي گردشگري ورزشي و انجام تور هاي حضور در مسابقات مختلف بهره برداري خواهد شد. 
 
 وي اظهار داشت: آژانس ها با دريافت مجوز فعاليت تخصصي گردشگري ورزشي مي توانند در اين حوزه فعاليت داشته باشند.
 
معاون گردشگري در پايان خاطر نشان کرد: در سايه شکل گيري ستاد ویژه ورزش های بین المللی و فعاليت کميته ملي راهبردي گردشگري ورزشي،‌ زير ساخت ميزباني مسابقات آسيايي و در بلند مدت ميزباني رقابت هاي المپيک، توسعه خواهد يافت.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: آژانس ، تخصصی ، گردشگری ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار