نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: انتقال مهارت‌های زندگی و مبانی مربوط به آن و توسعه آموزش به زوجین در پیشگیری از پدیده شوم طلاق بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد امروز در جلسه پیشگیری از طلاق در اردبیل ضرورت فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و پایدار در بین جوانان را یادآور شد و اظهار داشت: با توجه به افزایش درصد طلاق در استان بایستی با همکاری و مشارکت جدی دستگاه‌های دخیل، همه خانواده‌ها و اعضای جامعه با احساس مسئولیت اقدامات پیشگیرانه را در راستای جلوگیری از این روند رو به رشد به عمل آورده و از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای رفع موانع ازدواج جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: ما همچنان به انتقال مهارت‌های زندگی و آموزش به نسل جدید نیاز داریم و در این زمینه هر چقدر آموزش‌ها و مهارت‌ها بیشتر باشد به همان میزان زوجین از فن و فنون زندگی و مهارت‌های آن اطلاع کسب کرده و با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل می‌کنند.

نیکزاد تصریح کرد: اگر ازدواج‌ها براساس ارزش‌های دینی و اسلامی صورت گیرد موجب آرامش خاطر خانواده‌ها، استحکام بنیان خانواده و کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی در جامعه می‌شود.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: ما با برنامه‌ریزی منسجم و تشکیل جلسات مستمر در حوزه پیشگیری از طلاق باید از توانمندی‌ها و دیدگاه‌های صاحب نظران در این زمینه بیشتر و بهتر بهره ببریم تا با همدلی و همفکری مشکلات و آسیب‌های جدی را در مورد طلاق مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به حل آنان اقدام کنیم تا شاهد کاهش طلاق و افزایش ازدواج آگاهانه و پایدار در بین جوانان باشیمز/.

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.