مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: 90 درصد بلایای رخ داده در کشور و استان اردبیل منشا جوی دارد.

علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی و پیشگیری مدبرانه و آگاهانه در این حوزه با همکاری بنیاد مسکن بر بهسازی و مقام‌سازی مساکن روستایی تاکید داریم.

وی گفت: بر همین اساس از سهمیه 62 هزار واحدی استان اردبیل تاکنون 42 هزار و 800واحد پایان کار گرفته‌اند و ساکنان آن زیر سقف خانه‌های مقاوم زندگی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از شناسایی بیش از یک هزار و 523 هکتار بافت فرسوده خبر داد و افزود: در همین چند سال اخیر 6 هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده بازسازی و بهسازی شده‌اند.

اسلامی از مقام‌سازی 8 درصد گستره بافت فرسوده استان اردبیل در این سال‌ها خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با استقبال مردم این نوسازی‌ها ادامه پیدا کند و در مقابل زلزله و حوادث غیرمترقبه بتوانیم ایمنی در این مناطق را ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه زلزله بلا نیست بلکه رحمت الهی است که باید با ساخت و ساز مقاوم به استقبال چنین حوادثی برویم، گفت: اگر کلیه واحدهای مسکونی در روستاها و بافت‌های فرسوده بهسازی و مقاوم‌سازی شود ما هیچ نگرانی از این بابت نخواهیم داشت.

اسلامی همچنین در خصوص ساماندهی و آموزش5 هزار امدادگر در سطح استان اردبیل خبر داد و اذعان داشت: ما با فراخوانی که در قالب مانور ساعت صفر انجام می‌دهیم توان این نیروها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.