سازمان عفو بین‌المللی در گزارشی از سال 2013 از ادامه سرکوب اعتراضات در بحرین و سیاست شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی و فرار مسئولین انتقاد کرد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، در این گزارش آمده است: مقامات بحرین به حملات سرکوبگری علیه اعتراضات ادامه می‌دهند و همه مطالبات بین‌المللی را  نادیده می‌گیرد و به آزادی بیان و اندیشه و تظاهرات مسالمت آمیز احترام نمی‌گذارد و اینگونه اقدامات نقض آشکار معاهدات و قوانین بین‌المللی است که خود بحرین آنها را امضا کرده است.

عفو بین‌الملل در این گزارش به ادامه حبس ده‌ها تن از معترضان، تداوم بازداشت‌ها و صدور احکام ظالمانه علیه آنها انتقاد کرد.

در این گزارش از اقدام نیروهای امنیتی در توسل به زور برای متفرق کردن معترضان و ریختن خون آنان و همچنین شکنجه و بدرفتاری با بازداشتی‌ها در زندان انتقاد کرد و گفت: شمار زیادی از نیروهای امنیتی و افسران بلندپایه که در برخورد با معترضان مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند هرگز مجازات نشدند و حکومت آل خلیفه تنها به محاکمه چندین نیروی پلیس دون پایه برای رفع تکلیف از خود بسنده کرده است.

عفو بین‌الملل در گزارش خود آورده است: نیروهای امنیتی بحرین به استفاده از گلوله‌های واقعی و گاز اشک آور علیه معترضان بخصوص در مناطق بسته ادامه می‌دهد.

در این گزارش به بازداشت زینب الخواجه فعال حقوق بشر از آوریل گذشته به دلیل برپایی تحصن اعتراضی و همچنین بازداشت‌های مکرر نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اشاره شده است.
برچسب ها: بین الملل ، عفو ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار