با واگذاري پروانه بهره برداري و اكتشاف به برندگان مزايده ، معادن استان به تعداد 273 فقره رسيده و 36 درصد افزايش خواهد يافت .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون امور معادن سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان با اعلام این خبر گفت: در مزايده سال گذشته 203 محدوده اكتشافي ، 53 محدوده پروانه اكتشاف ، 43 معدن غير فعال و 11 معدن متروكه جهت فعال سازي به مزايده گذاشته شد 

محمدي تبار افزود: از اين تعداد 38 پرونده در بخش محدوده هاي اكتشافي ، 17 محدوده پروانه اكتشاف ، 14 معدن غير فعال و 4 معدن متروكه برنده مزايده شدند.

وی يادآور شد : 73 پرونده طبق دستورالعمل ،  فرايند مزايده را طي نموده و به مرحله اخذ پروانه بهره برداري رسيده اند كه به طور معمول اخذ پروانه بهره برداري در بخش هاي مختلف مزايده 4 ماه تا يك و نيم سال به طول مي انجامد.

 معاون امور معادن سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به اينكه مزايده نوعي مسابقه محسوب مي شود اظهار کرد: در اين مسابقه اطلاعات در شرايط برابر در اختيار كليه افراد قرار مي گيرد و متقاضيان با مشاهده برگزاري آن در جرايد و روزنامه هاي ملي و محلي در آن شركت نموده و پيشنهاد دهنده بالاترين قيمت ، برنده مزايده مي گردد.

محمدی تبار به داشتن صلاحيت فني ، ملي و تجهيزاتي شركت كنندگان و تصریح کرد : در سال گذشته ، مزايده معدن از دهم اسفند آغاز گرديد و متقاضيان تا 20 فروردين مهلت داشتند اسناد مزايده را دريافت و از محدوده مزايده بازديد به عمل آورند.

وی عنوان كرد : بررسي صلاحيت ثبت نام كنندگان توسط كميته فني صورت گرفته و در نهايت افرادي كه به نتيجه بررسي شكايت دارند مي توانند آن را در كميسيون مزايده مطرح نمايند.

معاون امور معادن سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان در پايان خاطر نشان کرد: هم اكنون در استان زنجان 200 معدن داراي پروانه بهره برداري وجود دارد كه در صورت دريافت پروانه از سوي برندگان مزايده اين تعداد به 273 معدن افزايش مي يابد./س

برچسب ها: افزایش ، معادن ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.