در مراسم سالگرد تاسيس موسسه ايده از ميدان آزادي با عنوان ميدان شهياد ياد مي‌شد.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران، پنجمين سالگرد تاسيس موسسه ايده شب گذشته در خانه هنرمندان ايران برگزار شد. بنابراين گزارش اين مراسم با  حضور هنرمندان برجسته هنرهاي تجسمي ايران از جمله "مجيد بلوچ"، "كامبيز درم بخش"، "شمس لنگرودي" و .. در سالن استاد "شهناز" خانه هنرمندان ايران برگزار شد.


در اين مراسم استاد "عباس مشهدي‌زاده" درباره ليست تبليغات از گذشته تا امروز گفت: حكومتها، انبيا و  مبشرين اخلاق و .. نياز به تبليغ براي گستراندن افكار خودشان را دارند.

وي در ادامه به ميدان آزادي كه نمادي از تبليغ است  اشاره كرد و گفت: ميدان آزادي براي يك شاهنشاهي ساخته شده بود كه بنا بود شهردار آن زمان در حضور هر يك از مسئولين خارجي كه وارد ايران مي‌شوند، كليد طلايي شهر را به آنها بدهد.


وي در ادامه اظهار داشت: در سالهاي 38-40 براي رانندگي نادرست مردم طرحي گرافيكي خلق شد كه سرعت را مساوي دانسته بود با نيمرخ يك چهارپا كه به معناي نادرست بودن سرعت بالا بود.

"مشهدي‌زاده" از استاد كامران كاتوزيان به عنوان طراح گرافيكي كه در گذشته زيباترين طرحها را در قالب گرافيك تبليغاتي ارائه مي‌كرد ياد كرد.

*آلودگي صوتي در كوچه بازار به وفور وجود دارد

اين مدرس هنرستان هنرهاي زيبا در ادامه گفت: همانطور كه صداي بوق ماشينها و دوره گردهايي كه مرتبا در كوچه و خيابان مي‌گردند و نيز صدايي كه از بلند صحبت كردن در پياده‌ روها صورت مي‌گيرد فرهنگ بدي است كه به من و شما مي‌رسد.

در ادامه اين مراسم آرش تنهايي طراح و مدرس گرافيك نيز گفت: كسي كه به دنبال تاريخ مي‌رود مي‌بايست مجنون باشد.

وي اظهار داشت: كتاب صد ‌آگهي مطبوعات حاصل تلاش‌هاي فرشيد پارسي‌كيا است كه به عنوان مجموعه‌ اي كم نظير گردآوري شده است.

وي گفت: اين مجموعه، مجموعه‌اي از آگهي‌هاي مطبوعات و در حقيقت بخشي از تاريخ است.

*1200 برگ از طراحي‌هاي لئوناردو داوينچي

وي گفت: امروز، يكصد و دويست برگ از طرحهاي لئوناردو داوينچي را داريم اما يك خط حافظ به دست ما نرسيده كه تمام اينها تقصير خودمان است.

*رونمايي از كتاب صد آگهي مطبوعاتي

در ادامه اين مراسم از كتاب صد آگهي مطبوعاتي مربوط به دهه‌هاي بيست تا پنجاه است رونمايي شد.

*تقدير از پيشكسوتان تبليغات

در مراسم پنجمين سالگرد تاسيس موسسه ايده از "محسن ميرزايي"، "كامران كاتوزيان"، "مجيد بلوچ"، "منوچهر مستوفي"،" سرژ آواكيان"، به عنوان پنج استاد پيشكسوت تبليغات ايران تقدير شد.

گفتني است از حاشيه‌هاي اين مراسم به ازدحام بيش از حد جمعيت و عدم هماهنگي برگزاركنندگان و نيز عنوان كردن ميدان شهياد به جاي ميدان آزادي بود./ص

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار