حضور در نمایشگاه های بین المللی و استفاده از پتانسیل های گردشگری، عوامل موثر بر افزایش میزان صادرات "فرش" دستبافت می شود.

احدی کارشناس "فرش" دستبافت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت فرش دستبافت به عنوان یکی از مهمترین محصولات صادراتی ایران به بازارهای بین المللی تأثیر ویژه ای را در میزان ارزش صادرات غیرنفتی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: عوامل گوناگونی بر میزان صادرات فرش دستبافت تأثیرگذار است که یکی از مهمترین آنان میزان توریست و وضعیت گردشگری کشور است.
مسافران خارجی علاوه بر خرید اینگونه اقلام، تبلیغی نیز از محصولات کشور ما در کشور خودشان به حساب می آیند.

این تولیدکننده فرش دستبافت اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه های بین الملی در سطح جهان نیز یکی از راه های معرفی، تبلیغ و در نهایت افزایش سهم صادرات فرش دستبافت است که هم اکنون به دلیل افزایش نرخ ارز و بالا رفتن هزینه های سفر مشکلاتی را برای تاجرین فرش دستبافت به وجود آورده است.

احدی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای افزایش صادرات غیرنفتی امیدواریم مسئولین توجه و حمایت های مخصوص خود را به این صنف جلب کنند تا شاهد شکوفایی و رشد این صنعت باشیم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: فرش ، صادرات ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار