با انجام اولین جراحی های آنوریسم جریان خون خلفی مغز در بیمارستان باهنر، از این پس ناهنجاری و بیرون زدگی جدار رگ (آنوریسم عروق مغزی) در کرمان درمان می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر"محسن شهبا" جراح مغز و اعصاب در این رابطه گفت: آنوریسم عروق مغزی نوعی ناهنجاری و بیرون زدگی جدار رگ است که منجر به خونریزی مغزی و کاهش سطح هوشیاری در فرد می شود.

 وی بیان کرد: جراحی این ضایعات عروقی در موارد جریان خون خلفی مغز به علت موقعیت عمقی و نیز مجاورت با ساقه مغز اعصاب جمجمه، دشوار  و با عوارض بالا همراه است  و تنها در چند مرکز در سطح کشور این نوع عمل جراحی صورت می گیرد.

سرپرست تیم جراحی آنوریسم جریان خون خلفی مغز گفت: نخستین جراحی این نوع ضایعات مغزی در استان کرمان  12 فروردین ماه سال جاری و بر روی مرد 23 ساله مبتلا به آنوریسم شریان و رتبرال داخل جمجمه ای چب و دومین جراحی نیز در مورد مرد 45 ساله که مبتلا به آنوریسم آپکس شریان بازیلار  بود در 16 مهرماه جاری انجام شد.

 دکتر شهبا  بیان کرد: با گذشت چندین ماه از نخستین عمل جراحی، بیمار در بهبودی کامل بسر می برد و بیمار دوم نیز بدون نقص عصبی مراحل بهبودی را طی می کند.

 وی افزود: در حال حاضر با تلاش اعضای گروه جراحی مغز و اعصاب و مساعدت مسئولان دانشگاه، امکانات لازم برای انجام جراحی های پیچیده مغز و ستون فقرات در بیمارستان شهید باهنر کرمان فراهم شده است.

 وی خاطر نشان کرد: همچنین با خریداری تجهیزات آندوسکوپی مغز و ستون فقرات،  جراحی های اندوسکوپی مغز و ستون فقرات نیز در بیمارستان باهنر کرمان در حال انجام است./ح

انتهاي پيام/
برچسب ها: جراحی ، آنوریسم ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار