پیشرفت های زیادی در زمینه جراحی زیبایی صورت و بینی در ایران صورت گرفته و باعث شده که ایران جراحی زیبایی در جهان لقب بگیرد یکی از این پیشرفت ها استفاده از مهندسی بافت در جراحی ترمیمی است.

دکتر نوید احمدی روزبهانی متخصص گوش و حلق وبینی در گفتگو با خبرنگار فناوري نوين باشگاه خبرنگاران گفت: فناوری مهندسی بافت روشی جدید و مکمل جراحی های ترمیمی و زیبایی است.

وی گفت: در بسیاری از بیمارها به علل مختلف مثل جراحات، ضربه ها، جراحی های قلبی، عفونت ها و سرطان ها ، بافت های بدن در معرض از بین رفتن هستند در علم پزشکی بهخصوص جراحی ترمیمی و زیبایی احتیاج به ترمیم بافت داریم.

روزبهانی با بیان اینکه اکثر اوقات در تهیه این بافت ها در جراحی های زیبایی به خصوص بینی کمبود داریم گفت: گاهی بینی بیمار غضروف کافی ندارد باید این غضروف از جایی تامین شود گاه این بافت ها از بدن بیمار مثل گوش و یا دنده ها استخراج می شود و گاهی از بدن فرد دیگر و یا حتی از مواد مصنوعی استفاده می شود که حتما عوارضی برای بیماری ایجاد می کند.

این متخصص گوش و حلق وبینی ادامه داد: به وسیله فناوری مهندسی بافت، سلول بنیادی از قسمت های مختلف بدن بیمار جدا می شود و در محیط آزمایشگاه رشد داده می شوند و به سمت سلول های مورد نیاز سوق داده می شوند تا بافت های مورد نظر به شکل و اندازه مورد نیاز تولید شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بافت ها از جنس بدن بیمار هستند و حسنی که دارند این است که احتمال پس زدن پیوند وجود ندارد و روشی به صرفه تر است و عوارضی ثانویه هم ایجاد نمی کند.

برچسب ها: سلول ، جراحی ، بینی ، قلبی ، بیماری ، مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار