سخنگوي ائتلاف ملي سوريه ضمن مخالفت با حضور دولت سوريه در کنفرانس ژنو2 خواستار پايان نظام کنوني شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري فرانس24، "خالد صالح" سخنگوي اين ائتلاف مدعي شد گذار سياسي به دموکراسي در سوريه، به معناي پايان نظام بشار اسد است.

مخالفان سوريه اکنون بيشتر از هر زمان ديگري دچار اختلاف و چنددستگي شده اند.گروه اصلي مخالف حکومت بشار اسد(شوراي ملي سوريه) حاضر به شرکت در اين کنفرانس نيست.

ائتلاف ملي سوريه نيز حضور خودرا  در اين نشست منتفي ندانسته اما اعلام کرده است نبايد نمايندگان دولت سوريه در آن شرکت کنند. 

اين در حالي است که جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز دوشنبه در پايان ديدارش با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل واتحاديه اروپا به سوريه، در لندن اعلام کرد بايد هر چه سريع تر تاريخي براي برگزاري کنفرانس صلح سوريه تعيين شود.

رئيس دستگاه ديپلماسي آمريکا و فرستاده ويژه سازمان ملل در پايان ديدار خود در لندن براين نکته تاکيد کردند  که بحران سياسي سوريه راه حل نظامي ندارد و از همين رو ضروري است که هرچه سريع تر تاريخي براي برگزاري کنفرانس صلح سوريه تعيين شود.

منظور جان کري از تعيين تاريخي براي کنفرانس صلح سوريه ،تعيين تاريخي براي کنفرانس ژنو2 بود. کنفرانس بين المللي جديدي که به ابتکار آمريکا،روسيه و نمايندگان دولت سوريه و مخالفان مطرح شده است. هدف اين کنفرانس پايان دادن به مناقشه سوريه است واين در حالي است که مذاکرات آن بي وقفه به تعويق مي افتد.

در عوض روسيه که بي صبرانه منتظر برگزاري کنفرانس ژنو2 است از آمريکا خواسته است بر همه گروههاي مخالف در سوريه فشار وارد کند تا در اين کنفرانس شرکت کنند.کنفرانسي که قرار است در آن خطوط کلي کنفرانس ژنو1 درباره گذار سياسي از سرگرفته شود.
برچسب ها: ائتلاف ، سوریه ، ژنو ، syria ، خالد صالح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار