هادی علیزاده پورنیا، کشتی گیر قمی بعد از بازگشت از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان برای اعزام به سه رویداد معتبر بین المللی کشتی فرنگی آماده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در حالی که حضور در سه میدان معتبر جهانی، آسیایی و بین المللی سال جاری برای هادی علیزده پورنیا پرافتخارترین کشتی گیر قم در سال جاری میلادی سه مدال ارزشمند به دنبال داشته، آخرین میدانی که این کشتی گیر پشت سر گذاشت بدون کسب مدال همراه بود.

هادی علیزاده پورنیا با کسب سه مدال از رقابت های مهم برون مرزی پرافتخارترین کشتی گیر قمی در سال جاری میلادی به شمار می رود زیر این کشتی گیر ارزنده در وزن 74 کیلوگرم تیم های ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و دانشجویان کشورمان در سال جاری سه مدال از رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی، قهرمانی آسیا و پییکارهای یونیورسیاد جهانی دانشجویان به دست آورده است.

رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در اسفند ماه سال قبل به میزبانی کشورمان در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و طی آن ملی پوشان کشتی فرنگی کشورمان که هادی علیزاده پورنیا نیز در بین آنها بود مقام نایب قهرمانی جهان و نشان نقره را از آن خود کردند.

این فرنگی کار با تکنیک در ترکیب تیم ملی کشورمان در اردیبهشت ماه امسال به رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا در کشور هند نیز اعزام شد و توانست در جدال با کیم هیون وو از کشور کره جنوبی و دارنده مدال طلای المپیک لندن به مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی رقابت های آسیایی نائل شود.

از سوی دیگر هادی علیزاده پورنیا در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان که در مرداد ماه امسال به میزبانی کشور روسیه و در شهر کازان برگزار شد، توانست در جدال با قهرمان جهان از کشور میزبان یعنی رومن ولاسف کشتی خوبی بگیرد اما در نهایت به مدال نقره دست یابد.

در نهایت اینکه هادی علیزاده پورنیا در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در کشور مجارستان که دو هفته پیش برگزار شد نیز عضو تیم ملی کشورمان در وزن 74 کیلوگرم بود که در نهایت نتوانست از این رقابت ها با کسب مدال به کشورمان بازگردد.

بعد از رقابت های قهرمانی جهان در مجارستان که به مقام سومی تیم ملی کشورمان انجامید، رقابت های مهمی پیش روی کشتی گیران رده سنی بزرگسالان فرنگی تیم ملی قرار دارد که از جمله آنها حضور در سه جام معتبر بین المللی پیش از رقابت های قهرمانی سال 2014 آسیا است.

همچنین اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت های جام جهانی سال آینده میلادی از بیست و پنجم آذر تا دهم دی ماه تشکیل می شود واردوی تیم ملی برای حضور در جام یادگار امام از بیست و هفتم دی تا دهم بهمن و مسابقات این جام از ششم تا هشتم بهمن و همچنین رقابت های جام وهبی امره در ترکیه و جام نیکلاپتروف از جمله میادین مهم پیش روی این کشتی گیر قمی به شمار می روند./ب




برچسب ها: قم ، کشتی ، هادی ، علیزاده ، پورنیا ، اعزام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.