مدیر جهادکشاورزی سمیرم گفت: سرمای شدید بهاری در سمیرم تولید محصول سیب درختی را به کمتر از 50 درصد سالهای قبل رسانده است.

 

همتعلی انصاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با بیان اینکه شهرستان سمیرم با 36هزار هکتار باغ سیب، 50 درصد باغات استان اصفهان را دارد اظهار کرد: 90 درصد سیب تولیدی شهرستان از انواع رد و گلدن است و 10درصد مابقی از نوع سیب گلاب است.
وی با اشاره به اشتغال و امرار معاش 90درصدی مردم شهرستان از طریق کشاورزی افزود: در تولید سیب درختی، سرمای بهاری در چندین مرحله بویژه در اوایل اردیبهشت ماه خسارات جبران ناپذیری را به محصول وارد کرده به گونه ای که تولید محصول را به کمتر از 50 درصد سالهای قبل رسانده است.
همتعلی انصاری با اشاره به خسارات سنگین به باغات شهرستان از عملکرد نامطلوب بیمه کشاورزی انتقاد کرد و گفت: این به این معنا نیست که کشاورز 50 درصد خسارت دیده است بلکه به تعداد زیادی از کشاورزان 100 درصد خسارت وارد شده به گونه ای که حتی در هزینه های جاری با مشکل مواجه شدند.
وی تصریح کرد: میزان تولید سیب درختی امسال از سطح باغات شهرستان سمیرم 200 هزار تن برآورد می شود.
انصاری در ادامه فعالیت صنایع تبدیلی مورد نیاز محصول سیب را در این شهرستان ضروری دانست و گفت: فعالیت بخش فرآوری و صنایع تبدیلی در این شهرستان پاسخگوی نیاز تولیدکننده نیست و کشاورز مجبور می شود بیش از 90درصد فرآورده های سیب را به صورت خام در خارج از حوزه شهرستان به فروش برساند.
مدیر جهادکشاورزی سمیرم خاطرنشان کرد: با توجه به حجم تولید نیاز است که صنایع تبدیلی و فرآوری در این شهرستان فعال شود تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، با ایجاد اشتغال برای خانواده ها منبع درآمد باشد.
بنابه این گزارش ، سطح باغات سیب شهرستان سمیرم 36 هزارهکتار است که 22 هزار هکتار آن با ارقام سیب‌های رد و گلدن است/س.

برچسب ها: اصفهان ، کاهش ، تولید ، محصول ، سیب ، درختی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.