مديركل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت از شيوع بيماري اختلالات رواني در كشور خبر داد و گفت: در بيماري‌هاي رواني ممكن است افراد متوجه بيماري خود نباشند و آن را جدي نگيرند و در مقايسه با اهميت اين بيماري توجه مناسبي به آن‌ها ندارند.

عباسعلي ناصحي، مديركل دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: ممكن است افرادي كه به بيماري "اختلالات رواني" مبتلا هستند، اطلاعي از بيماري خود نداشته باشند؛ تعدادي هم آگاه هستند، اما به خاطر برچسب اجتماعي "بيمار رواني" به مراكز درماني مراجعه نمي‌كنند.

وي ادامه داد: از اين رو "هفته بهداشت روان" (24 لغايت 30 مهرماه) فرصت مناسبي است تا از طريق اطلاع‌رساني و اجراي برنامه‌هاي متعدد آگاهي و دانش مردم را درخصوص مسائل مربوط به سلامت روان ارتقا دهيم.

 تشريح برنامه‌هاي "هفته بهداشت سلامت روان"
مديركل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در ادامه اطلاع‌رساني را از جمله برنامه‌هاي اداره سلامت روان "وزارت بهداشت" در "هفته بهداشت روان" عنوان و بيان كرد: به منظور افزايش سطح آگاهي، نگرش و حساس‌سازي باور مردم و مسئولان نسبت به جايگاه و اهميت "سلامت روان" و با عنايت به نام‌گذاري هفته پايان مهرماه (24 تا 30 مهر) به نام هفته بهداشت روان برنامه‌هاي متعددي به همين مناسب در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

ناصحي در ادامه تصريح كرد: تلاش داريم تا با اجراي برنامه‌ها، مردم مشكلات روان خود را بهتر بشناسند و نگراني بيماران مبتلا به اختلالات رواني را از برچست اجتماعي "بيمار رواني" كاهش دهيم تا بتوانند براي درمان به مراكز مربوطه مراجعه كنند.

مديركل اداره سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت در پايان اظهار كرد: اطلاع‌رساني، حساس‌سازي مردم و مسئولان نسبت به سلامت روان جامعه، آگاهي بخشي از طريق "دانشگاه‌هاي علوم پزشكي" سراسر كشور، سخنراني، اجراي مسابقه، مصاحبه مطبوعاتي، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي، توليد و چاپ نشريات آموزش و غيره از جمله برنامه‌هاي" اداره سلامت روان وزارت بهداشت"در راستاي ارتقاي سطح سلامت روان جامعه در هفته بهداشت روان است./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار