رئیس کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست بر نقش کلیدی شهرداری در حوزه برنامه ریزی محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، خلیل الله کاظمی دقایقی پیش در اولین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست با بیان این مطلب گفت: به دلیل ضرورت مباحث زیست محیطی، شهرداری نگاه ویژه ای را به این حوزه داشته و به صورت جدی به مباحث محیط زیست شهری ورود پیدا کرده است.

وی افزود: شهرداری به دلیل ساختار ویژه و قانونی که در ارائه خدمات به شهروندان دارد و به دلیل ارتباط گسترده با شهروندان کلیدی ترین نقش را در حوزه برنامه ریزی شهری و محیط زیست ایفا می کند.

کاظمی با اشاره به راه اندازی مرکز پالایش در شهر مشهد گفت: در این مرکز علاوه بر موضوع آلودگی هوا، به بررسی انواع آلودگی ها مثل آلودگی آب، فاضلاب، خاک و ... پرداخته شده و در خصوص رفع این آلودگی ها نیز تلاش می شود.

وی تصریح کرد: در این مرکز همچنین درحوزه اگاهی بخشی و مشارکت شهروندان در بخش حفاظت محیط زیست فعالیت می شود.

در این همایش همچنین سرپرست شهرداری مشهد با اشاره به اصل 50 قانون اساسی در حوزه حفاظت از محیط زیست گفت: بنابر این اصل حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و هرگونه فعالیت اقتصادی که موجب تخریب محیط زیست شود ممنوع است اما در حال حاضر این اصل رعایت نمی شود.

ابوالفضل انتظاری افزود: داشتن پیوست محیط زیست در برنامه ها و پروژه های ما تنها تبدیل به یک الزام و وظیفه اداری شده در صورتی که این موضوع باید به طور جدی در دستور کار برنامه های طراحان ما قرار گیرد.

انتظاری با انتقاد از عدم وجود یک بانک اطلاعاتی در حوزه محیط زیست گفت: متاسفانه یک بانک ازاطلاعاتی کلی در خصوص محیط زیست و مشکلات آن وجود ندارد و داده ها و اطلاعات دستگاه های مختلف با یکدیگر به اشتراک گذاشته نمی شود.

وی ادامه داد: تناسب لازم بین دستگاه های دانشگاهی و پژوهشی و دستگاه های اجرایی وجود ندارد بنابراین نیاز به هماهنگی های بیشتری در حوزه مباحث زیست محیطی احساس می شود/س

برچسب ها: شهرداری ، نقش ، کلیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.