چهار پیک بد خبرموجب سست شدن و از هم پاشیدگی زندگی می شود .

روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: انتقاد ، تحقیر، جبهه گیری و قهر چهار عامل مهم رفتاری طلاق هستند در صورتی که تکرار شوند موجب سست شدن پایه های زندگی و در نهایت امکان جدایی را بیشتر می کنند .

رنجبر راد افزود : بر اساس تحقیقات انجام شده بانوان بیشتر از قهر کردن برای نشان دادن نارضایتی استفاده می کنند اما هنگامی که قهر دو طرفه باشد آثار تخریبی بیشتری در زندگی دارد .

وی در باره تحقیر زوج ها در جمع دوستانه به عنوان شوخی نیز هشدار داد و گفت : این برخوردها وقتی تکرار شود ابتدا موجب دلخوری و بعد موجب بی علاقه گی ودر نهایت می تواند عامل جدایی شود .

به گفته وی : در صورتی که پاسخ به پرسش های زوج ها به هم با صبرو حوصله و درک متقابل نباشد و زوج ها در این زمینه عجولانه تصمیم بگیرند و جبهه گیری کنند عامل موثر دیگری برای فاصله انداختن میان زوج ها خواهد بود.

روانشناس خانواده گفت : بیان نکات مثبت و برجسته کردن آن و بعد نادیده نگرفتن نکات منفی همان فرمول 5+1 در علم روانشناسی است که طرف مقابل را به فکر وادار می کند تا به اشتباه خودش پی ببرد و در صورتی که رعایت نشود میان زوجین فاصله می افتد .

رنجبر راد افزود : فرمول 5+1شامل 5 تشویق و بیان نکات مثبت و بیان یک عیب و ایراد رفتاری که طرف مقابل راحت تر انتقاد ما را بپذیرد است.

به گفته وی : از زوج ها به ویژه زوج های جوان خواست تا با قبول تفاوت های یکدیگر و درک متقابل بیشتربا هم مسیر زندگی را طی کنند که تنها در این صورت می توانند زندگی شاد و موفقی داشته باشند ودر غیر این صورت اگر زندگی آنها به جدایی نکشد زندگی شاد و موفقی هم نخواهند داشت ومی شود گفت فقط دارند به خاطر اطرافیان وشرایط اجتماعی خودشان ویا وجود فرزند همدیگر را تحمل می کنند/س .

برچسب ها: زندگی ، سست ، پاشیدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.