نويسنده آمريکايي تاکيد کرد آمريکا دنبال تثبيت سلطه بر منافع نفتي ليبي است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ رالف شونمن در گفتگو با اين شبکه درباره عمليات نيروهاي ويژه آمريکايي در سومالي و ليبي براي بازداشت مظنونان به ارتباط به القاعده گفت بايد توجه داشت بر اساس قوانين بين المللي هيچ کشوري حق ندارد فردي را در کشور ديگري بربايد زيرا اين کار حکم تجاوز به آن کشور و نقض حاکميت و استقلال آن را دارد. به نظر مي رسد آمريکا اين کار را در تلافي حمله به کنسولگري اين کشور در بنغازي ليبي که به کشته شدن سه آمريکايي از جمله سفير وقت آمريکا در ليبي منجر شد، انجام داده باشد.

سفير آمريکا که در اين حمله کشته شد خودش عامل هماهنگ کننده حملات مزدوران آمريکا در ليبي بوده است. اينها همه نشان دهند رويکرد استکباري و تجاوزکارانه آمريکا و ارتش اين کشور است که به خود اجازه مي دهد هر گاه که بخواهد به هر کشوري حمله کند.

 به علاوه آمريکا براي چنين حملات و آدمرباييهايي معمولا بهانه هاي واهي مي تراشد که از جمله در آدمربايي ليبي، بهانه آمريکا دست داشتن اين فرد در بمبگذاري سفارت اين کشور در نايروبي بوده است در حاليکه هدف پشت پرده در اين تجاوزات و آدمرباييها تثبيت کنترل آمريکا بر منابع نفتي ليبي است. 
برچسب ها: نفت ، لیبی ، سلطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار