امروزه جامعه بين الملل با تغيير بازارهاي جهاني و لزوم متوازن چالش هاي اقتصاد کلان همراه با در خواست هاي اضطراري براي پاسخي جدي به تغييرات آب و هوايي مواجه است.


به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در اين محيط پيچيده، استانداردهاي بين المللي با تشريح مشخصات و ويژگي هايي که توانايي گشودن بازارهاي جهاني را دارند، با ايجاد توانمندي در محيط هاي تجاري، شتاب فزاينده، در گسترش رشد اقتصادي و کمک به تعديل و تنظيم آب و هوا، ابزارهاي موثري در هدايت به سوي تغيير مثبت مي‌باشند.

استانداردهاي بين المللي حاصل اجماع نظرات کارشناسان برجسته در بخش هاي صنعت اعم از آب و برق و انرژي و کارايي انرژي در حمل و نقل، سيستم هاي مديريت، تغييرات آب و هوايي، بهداشت و درمان، ايمني و فن آوري ارتباطات و اطلاعات هستند.

در ارايه داوطلبانه دانش خود براي تامين منافع عمومي، کارشناساني در اين موضوعات يا بسياري از ساير موارد با يکديگر استانداردهايي را تدوين ميکنند که نوآوري را با تمامي کشورهاي جهان به شراکت گذاشته و بدين سان بستر قابل اتکايي براي ايجاد تغيير مثبت در اختيار تجارت، دولت ها و جوامع قرار مي دهند.

استانداردها به منظور جلوگيري از دوباره کاري، با ترسيم بهترين رويه هاي اجرايي از رشد اقتصادي سريع کشورهاي در حال توسعه حمايت مي کنند.

با توجه به همبستگي مستحکم ميان رشد اقتصادي و شهرسازي، نقش استانداردها در کمک به توسعه زيربناهاي هوشمندتر و پايدارتر شهرها اهميت فزاينده اي يافته و آنها را به مکان هايي بهتر براي زندگي مبدل مي سازند.

استانداردهاي بين المللي تضمين مي کنند محصولات، خدمات و محيط ها براي معلولين در دسترسي بيشتر قرار گيرند.

استانداردها همچنين با بهبود کارايي انرژي و کاهش ضايعات (زباله ها) و انتشار گازهاي گلخانه اي به عنوان ابزارهايي جهت کمک در کاهش تغييرات آب و هوايي به کار مي روند.

نهادهاي استانداردهاي بين المللي همچون کميسيون بين المللي الکترونيک IEC سازمان بين المللي استاندارد ISO و اتحاديه بين المللي ارتباطات راه دور ITU انسجام استانداردهاي فراوان  و متنوع ملي و منطقه اي را تامين کرده که از اين رهگذر، هماهنگي جهاني در بهترين رويه هاي اجرايي، حذف موانع فني و تجارت، توسعه و حمايت از پيشرفت هاي اجتماعي – اقتصادي مشترک برقرار مي شوند.

در نهايت تمامي مزايا به صورت حق انتخاب بيشتر، افزايش کيفيت و قيمت نازلتر در اختيار مصرف کننده قرار ميگيرد.

امروزه اصول اساسي استانداردهاي بين المللي مناسب تر و مرتبط تر از هميشه هستند.

استانداردها با برطرف کردن موانع در ارتباطات و همکاري ها، تداوم تغييرات مثبت را تضمين ميکنند و فعاليت کميسيون بين المللي الکترونيک IEC سازمان بين المللي ايزو ISO و اتحاديه بين المللي ارتباطات راه دور ITU هسته مرکزي تدوين استانداردهايي است که دانش را در تمامي کشورهاي جهان به اشتراک گذارده و بدين سان قطعات سازنده در ايجاد رفاه جهاني مي باشند.

برچسب ها: روز ، جهانی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار