عکاس برجسته‌ی دفاع مقدس گفت: ادامه دادن راه شهدا در گرو تبعیت محض از ولایت فقیه است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،پروین قدس در نمایشگاه کتاب به ذکر خاطراتی از شهدای تفحص پرداخت و گفت: ملت ایران با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده در راه آرمانهای ایران اسلامی و دفاع از خاک میهن نشان دادند که درک و شناخت بسزایی از دوران دفاع مقدس دارند و از سویی نسل جوان نیز مشتاق شنیدن خاطرات و مشاهده‌ی تصاویر و اسناد مربوط به جنگ هستند.

وی افزود: در طول دوران بعد از جنگ صدها تن از جانبازان و آزادگان از میان ما رفته‌اند در حالی که انبوهی از خاطرات در سینه‌ی آنها مدفون مانده است.

این عکاس برجسته‌ی دفاع مقدس گفت: هنوز عطر و بوی شهدا در میان کوچه‌ها و خیابان‌های ما می‌پیچد و زنده نگاه داشتن آن در سطح جهانی می‌تواند در نشر و پویا نگه داشتن آرمانهای شیعه موثر باشد.

وی فراهم آوردن فضای مناسب و بهره‌گیری روزافزون از نشریات را نیز در این راستا موثر دانست و گفت: در حال حاضر پرداختن به میراث جنگ توسط گروهی از نویسندگان و هنرمندان متعهد و ارزشی به طور تخصصی و حرفه‌ای و با چارچوب مناسب در جامعه‌ی هنری آغاز شده و حمایت مسوولان و متولیان امر می‌تواند نقش بسزایی در خلق آثار هنری و تبیین آن در سطح جهانی داشته باشد چراکه استقبال و اشتیاق نسبت به این آثار در کشورهای همجوار نیز قابل توجه است.

پروین‌قدس، تنفس در فضای معطر به نام و یاد شهدا را موجب شکوفایی اخلاقی در جامعه دانست و گفت: ادامه دادن راه شهدا در گرو تابعیت محض از ولایت فقیه است که در وصیت‌نامه‌ها و زندگی عملی آنها مشهود است.

براساس این گزارش یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه از ساعت 10 صبح الی 20 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر برپاست./س

برچسب ها: شهدا ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.