آمار سازمان انتقال خون ایران در 6 ماهه اول امسال نشان می دهد که بیش از یک میلیون و 9 هزار واحد خون توسط هموطنان در سراسر کشور اهدا شده است.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران ضمن اعلام این خبر گفت: همچنین طی این مدت یک میلیون و 739 هزار واحد فرآورده خونی در بیمارستانها توزیع شد.

دکتر بشیر حاجی بیگی در مورد وضعیت اهدای خون در کشور گفت: در 6 ماهه اول امسال، یک میلیون و 9 هزار واحد خون توسط هموطنانمان در سراسر کشور اهدا شده که بیشترین میزان اهدای خون مربوط به تهران است.

وی افزود: فارس و مازندران به ترتیب بیشترین میزان اهدای خون را در 6 ماهه اول امسال داشته اند که سهم تهران، 179 هزار و 257 واحد خون بوده است.

دکترحاجی بیگی همچنین به بیشترین میزان رشد اهدای خون در بین استانهای کشور در 6 ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: بیشترین میزان رشد اهدای خون مربوط به استان هرمزگان با 23.5 درصد رشد بوده است. سپس استانهای خراسان جنوبی و بوشهر، در رده های دوم و سوم کشوری قرار دارند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون، شاخص اهدای مستمر خون در کشور را 50.62 درصد اعلام کرد و افزود: استان سمنان، بالاترین میزان اهداکنندگان مستمر خون در کشور را دارد.

وی در ادامه به سهم بانوان از اهدای خون اشاره کرد و افزود: بانوان با 4.47 درصد، سهم ناچیزی در اهدای خون دارند.

حاجی بیگی، بیشترین میزان اهدای خون بانوان در کشورمان را مربوط به استانهای لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، و عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه در 6 ماهه اول امسال آمار مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون در حدود یک میلیون و 275 و 367 نفر بوده است، گفت: از این تعداد، 231 هزار و 876 نفر برای بار اول خون اهدا کرده اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در ادامه از توزیع یک میلیون و 738 هزار و 704 واحد خون و فرآورده های خونی در بین مراکز درمانی کشور طی 6 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: این فرآورده های خونی شامل پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده بوده است.

دکترحاجی بیگی تاکید کرد: بیشترین خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی تهران توزیع شده که 405 هزار و 538 واحد بوده است.

برچسب ها: خون ، انتقال ، اهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.