کاظمی گفت: رئیس‌جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش بوده به طوری که تاکنون ۱۵ جلسه در این مورد برگزار کرده است.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: رئیس‌جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش بوده به طوری که تاکنون ۱۵ جلسه در این مورد برگزار کرده است. یکی از رویکرد‌های او درباره آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی با تمرکز بر توسعه فضای آموزشی است و معتقد است مدل و الگوی ساخت مدارس کشور باید تغییر کند.

کاظمی اظهار داشت: یکی دیگر از رویکرد‌های رئیس جمهور کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور است. 

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: نظام مسائل ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و همچنین ظرفیت‌های این مناطق برای استفاده آموزش و پرورش استخراج شده است.

وی افزود: رویکرد ما در مدرسه سازی استفاده از مشارکت نیرو‌های مردمی و جهادی برای انجام این کار است. نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی برای همکاری در این امر خیر اعلام آمادگی کرده‌اند.

کاظمی تصریح کرد: برای کیفیت بخشی و ارتقای نظام آموزشی دو مسیر را دنبال می‌کنیم یکی تحول در روش‌های یادگیری و یاددهی است که اساسی‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش روش‌های یادگیری و یاددهی است (توانمند سازی معلمان، بهبود روش‌های تدریس، چیدمان کلاس‌های درس، تکنولوژی و تجهیزات آموزشی و...).

وی اظهار کرد: مسیر دومی که دنبال می‌کنیم، موضوع الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین که قبلا تحت عنوان طرح تدبیر و تعالی مدیریت مدارس از آن نامبرده می‌شد و بیشتر بر ابعاد مدیریتی مدرسه تاکید دارد. ارتقای سطح مدیریتی مدارس از نظر شاخص ها، راهبری کلان مدرسه، اندازه گیری و ... مد نظر است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: دوازده مسئله کلان آموزش و پرورش مشخص شده است که محور همه آنها سند تحول بنیادین و نقشه راه اجرای آن است.

وی با تاکید بر اینکه خرده مسائل آموزش وپرورش خیلی زیاد است عنوان کرد: کارگروه‌های هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و... تشکیل شده است و همچنین آزمون‌های کیفیت بخشی، توانمند سازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و.. که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: یک برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۴ مبتنی بر شاخص‌های برنامه هفتم توسعه و نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در دست بررسی و کار کارشناسی است.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار