بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه ابراز اميدواري کرد کويت ميزباني دومين کنفرانس کشورهاي کمک کننده به آوارگان سوري را بر عهده بگيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بان کي مون در گفتگويي تلفني با شيخ صباح الحمد الصباح امير کويت که در سفري خصوصي در آمريکا به سر مي برد ابراز اميدواري کرد کويت دومين کنفرانس را براي حمايت از تلاش هاي بشردوستانه در سوريه برگزار کند.

نخستين کنفرانس کشورهاي کمک کننده به سوريه در ماه ژانويه به ميزباني کويت برگزار و طي آن وعده کمک يک و نيم ميليارد دلاري به آوارگان سوري داده شد.

سازمان ملل متحد در ماه ژوئن خواستار جمع آوري کمک پنج ميليارد و 200 ميليون دلاري براي تامين هزينه هاي مالي عمليات بشردوستانه در سوريه و کشورهاي همجوار آن شد و تاکيد کرد شمار سوري هاي نيازمند کمک تا پايان سال 2013 از مرز ده ميليون نفر خواهد گذشت.

سازمان ملل تاکيد کرد اميدوار است سه ميليارد و 800 ميليون دلار به نفع آوارگان سوري و يک ميليارد و 400 ميليون دلار براي عمليات هاي بشردوستانه در داخل سوريه هزينه کند.

نشست بلندپايه اي در روز دوشنبه در ژنو برگزار و طي آن به مسائل بشردوستانه سوريه و پيامدهاي فاجعه انساني در اين کشور پرداخته شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار