باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد 45 دروغ بزرگ گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،‌ پایگاه اینترنتی خبری روزنامه المنار فلسطین به نقل از گلوبال ریسرچ به بخشی از این دروغها  اشاره کرد و نوشت : اوباما دروغهایش را با سخنانی که به حل اختلافات و جنگها دعوت می کرد آغاز کرد اما خودش را به فراموشی زد که موشکهایش را به سمت یک  کشور ( سوریه ) نشانه گرفته بود تا به آن پیام بدهد اما با مخالفت کنگره و سازمان ملل و ملت آمریکا مواجه شد.

گلوبال ریسرچ نوشت : اوباما در سخنرانی‌اش گفت : به همراه هم برای پایان دادن به مرحله‌ای از جنگ تلاش کردیم در صورتیکه در عمل وی اجازه داد اشغال عراق ادامه یابد و زمان جنگ را در افغانستان تمدید کرد و بر فروش سلاح و بر تعداد بزرگترین ارتش جهان  افزود و به تعدادی از کشورها نیروهای ویژه فرستاد و به لیبی لشکر کشی کرد و به حمله به سوریه سوق داد.

اوباما گفت: از تعداد هواپیماهای بدون خلبانش کاسته است در صورتیکه تعداد حملات هوایی در پاکستان با این نوع هواپیماها در دوره جرج بوش رئیس جمهور سابق 51 مورد بود اما در زمان اوباما 323مورد بوده است.

به نوشته گلوبال ریسرچ ، اوباما اعلام کرد در حملات هوایی هیچ یک از غیر نظامیان کشته نشدند اما گزارشهای  متعدد نشان می دهد صدها غیر نظامی قربانی این حملات شدند.

اوباما خاطر نشان کرد اعتراضات مسالمت آمیز در سوریه با سرکوب و قتل عام از سوی نظام روبرو شد و آمریکا برای حمایت ازمخالفان میانه رو کوشید اما در واقع واشنگتن مخالفان خشونت طلب را مسلح کرد و این خشونت طلبان نیز به جنگی اقدام کردند که بسیاری از جنگجویان خارجی در این جنگ حضور دارند.

گلوبال ریسرچ نوشت اوباما گفت هزار نفر در سوریه به علت حمله شیمیایی نظام سوریه کشته شدند اما مدرک برای آن نیاورد.

اوباما گفت جهانیان باید تصمیمی قاطعانه بگیرند تا استفاده از سلاحهای شیمیایی را ممنوع کند.

گلوبال ریسرچ نوشت اما اوباما می خواهد آمریکا و اسرائیل از این تصمیم مستثنی باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار