جنبش اسلامي در فلسطين از آغاز اجراي طرح «حق من است در مسجد الاقصي نماز بخوانم» خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي، اين طرح در واکنش به تجاوزات صهيونيست ها به مسجد الاقصي و يورش هاي مداوم آنها به مسجد اجرا مي شود. هدف از اين طرح افزايش تلاش ها و تحريک ديگران براي دفاع از مسجدالاقصي و تشويق آنها به اقامه نماز در آنجاست. 

در گزارشي در اين باره با اشاره به اجراي اين طرح آمده است: اين طرح با هدف تشويق جوانان فلسطيني در کرانه باختري اجرا مي شود و علاوه بر اين اجراي آن به منزله محکوم کردن سياست رژيم صهيونيستي در جلوگيري از ورود نمازگزاران فلسطيني به مسجد الاقصي است که نقض آشکار توافقنامه ژنو بخصوص بند مربوط به آزادي عبادت به شمار مي رود. 

فرج رمانه از فعالان جنبش اسلامي در فلسطين گفت: هدف از اين طرح جلب توجه وجدان هاي بيدار و به جريان انداختن تلاش ها و متحد کردن آنها براي ياري مسجد الاقصي است که حملات گسترده اي عليه آن انجام مي شود. ما مي دانيم که واکنش هاي مردم (به تجاوزات عليه مسجد الاقصي) کاهش پيدا کرده است به همين سبب هدف اين طرح آن است که توجه مسلمانان را به مسجدالاقصي و خطري که آن را تهديد مي کند جلب کنيم. 

در ادامه گزارش آمده است: صهيونيست ها هنوز از اهداف و روياهاي کينه توزانه خود براي تقسيم مسجد الاقصي و تکميل برنامه هايي که شهرک نشينان هر روز آنها را با يورش به مسجد الاقصي دنبال مي کنند، دست برنداشته اند. بر همين اساس از همه فلسطينيان خواسته شده است از راه هاي گوناگون اعم از فيس بوک و شرکت در فعاليت ها و کنفرانس هايي که در چارچوب طرح «حق من است در مسجد الاقصي نماز بخوانم» برگزار مي شود شرکت کنند. 

جمال الطويل از رهبران جنبش حماس گفت: برخي فعاليت ها را اعلام کرده ايم که از جمله آنها راه اندازي يک پايگاه اينترنتي است. فعاليت ديگر برگزاري يک راهپيمايي در مقابل مسجد بزرگ البيره است که روز جمعه آينده برگزار خواهد شد. علاوه بر اين در آينده جزئيات برگزاري کنفرانسي با عنوان «مسجدالاقصي در خطر است» اعلام خواهد شد. 

خبرنگار ادامه داد: اعضاي جنبش اسلامي در کنفرانسي خبري که براي اعلام آغاز اجراي اين طرح برگزار شد، اعضاي جنبش اسلامي از دولت محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين خواستند آزادي ها را افزايش دهد و با فعاليت هايي که براي حمايت از مسجد الاقصي و ياري آن انجام مي شود مقابله نکند و دستگاه هاي امنيتي را از تعقيب مسئولان اين گونه فعاليت ها منع کند. 

جمال الطويل در ادامه سخنان خود گفت: ما از تشکيلات خودگردان فلسطين و بخصوص محمود عباس خواسته ايم به دستگاه هاي امنيتي دستور دهد شرايط لازم را براي جمع آوري توانمندي هاي ملت فلسطين جهت حمايت از مسجد الاقصي آماده کنند.
برچسب ها: طرح ، مسجد ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار