پرو‍ژه راه آهن کردستان آنقدر پرو‍ژه سنگيني نیست كه این همه سال به طول بيانجامد و با گذشت سال‌ها از آغاز این پروژه هنوز عملیات اجرایی مسیر کردستان آغاز نشده است و شاید کلید این پروژه مهم در دولت تدبیر و امید بازگشایی شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران،  راه آهن کردستان بخشی از پازل بزرگترین پروژه استراتژیک غرب کشور بوده که کردستانی ها سالها در آرزوی شنیدن سوت قطار این مسیر بسر می برند و باید دید قفل اجرای این پروژه از مسیر کردستان کی باز می شود و تاکنون این پروژه بدون اختصاص اعتبارات كافي،‌ هيچ پيشرفتي نداشته است. اين پروژه از درخواست هاي مردم استان کردستان از سالها پیش بوده كه تا دولت دهم نيز ادامه داشت و آرزوي شنيدن سوت قطار به دل مردم کردستان مانده است و نمي دانيم چند سال ديگر بايد انتظار آن را كشيد.اگر تاکنون شهری مرزی مثل کردستان با بی نظیرترین ظرفیت های اقتصادی با چند کشور، صاحب خط آهن نشده است قطعاً یک بی تدبیری زیانبار است که نبود آن توسعه این استان را سه دهه به مخاطره انداخته و از جهش یا توازن در ظرفیتها و اقدامات انداخته است و سرنوشت مردمی را در این خطه از کشور دچار تاثیرات فراوان کرده است.چند ده سال است که پول بی زبان مردم این دیار فقط و فقط در حمل و نقل هزینه می شود در حمل و نقلی که وانت های کوچک و خاورهایی که نفسشان در نمی آید سهم مان بوده نه تریلی های شیک و ترانزیتی و نه به سوی مرزها و اروپا بلکه به سوی مرکز کشور.وی با بیان اینکه پروژه راه آهن تهران - سنندج در کل 418 کیلومتر است، افزود: 150 کیلومتر این مسیر را راه آهن همدان - سنندج شامل شده که در سه قطعه در حال اجرا است.مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: عملیات زیرسازی ریلی از تهران به همدان به اتمام رسیده و 30 کیلومتر از آن نیز ریل گذاری شده است و قطعه اول راه آهن همدان –سنندج 70 درصد پیشرفت فیزیکی از لحاظ عملیات زیرسازی داشته است./س

 

.

برچسب ها: تاکنون ، ظرفیت ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.