مديركل حفاظت از محيط زيست استان چهارمحال و بختياري گفت: 3.8 درصد گونه‌هاي زيستي اين استان به عنوان گونه هاي در خطر انقراض و تحت حمايت محيط زيست معرفي و در ليست قرمز سازمان جهاني حفاظت از منابع طبيعي قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سعيد يوسف پور گفت: بر اساس طرحي كه از ابتداي امسال براي آمارگيري از تعداد گونه هاي جانوري در زيستگاه هاي استان چهارمحال و بختياري انجام شد، دو گونه خفاش در خطر آسيب در مناطق زيست محيطي این استان شناسايي شد.

وي گفت: خفاش انگشت دراز و خفاش نعل اسبي مهلي دو گونه جانور در خطر آسيب شناسايي شده در استان چهارمحال و بختياري است كه تخريب زيستگاه، خشكسالي، شكار بي رويه گونه و تغييرات اكوتوريسم از مهم ترين علل خطر انقراض و آسيب براي اين گونه هاست.

يوسف پور اظهار داشت: تاكنون 923 گونه گياهي و 294 گونه جانوري از انواع پرندگان، پستانداران، ماهي‌ها و خزندگان در  استان چهارمحال و بختياري شناسايي شده و در مقايسه با پستانداران شناسايي شده در كشور، سهم اين استان 37 درصد از مجموع پستانداران و 33 درصد از پرندگان ايران است.

مديركل حفاظت از محيط زيست استان چهارمحال و بختياري گفت: تاكنون 10 گونه زيستي در خطر انقراض و آسيب در مناطق زيست محيطي این استان نظير دليجه كوچك، شاه باز، اردک مرمري، پلنگ، قوچ و ميش، كل و بز شناسايي شده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.