مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از افزایش پنج درصدی تولید گاز در این شرکت پالایشی خبرداد و گفت: اين پالايشگاه با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب، تنها تامین‌کننده گاز طبیعی شمال و شمال‌ شرق کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ناصر اسلامي با ارائه گزارش عملکرد پنج ساله  پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد با بيان اين مطلب گفت: میزان گاز دریافتی در سال 87 از چاه های منطقه خانگیران 8/15 میلیارد مترمکعب بوده است که این آمار در سال 91 به 19/17 میلیارد مترمکعب رسیده است.
 
وی اظهارداشت: میزان گاز دریافتی در سال 91 نسبت به سال 90، به مقدار 2/5 درصد رشد داشته است.
 
اسلامي تصریح کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه خانگیران سرخس با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب، تنها تامین‌کننده گاز طبیعی شمال و شمال‌ شرق کشور محسوب می شود.
 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه این پالایشگاه با تولید روزانه دو هزار تن گوگرد، بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور محسوب می شود تصریح کرد: پالایشگاه گاز خانگیران به عنوان بزرگترین قطب تولید گوگرد کشور محسوب می شود و دو کشور چین و هند جز خریداران محصول گوگرد این مجتمع گازی هستند.
 
وی ادامه داد: میزان گوگرد تولیدی این مجتمع گازی در سال 91 به نسبت سال 90 مقدار 6/5 درصد رشد را نشان می دهد.
 
اسلامي با اشاره به اینکه تولید مایعات نفتی هم یکی دیگر از فعالیت های این مجتمع به شمار می رود خاطر نشان نمود: تولید مایعات نفتی از قبیل حلال، بنزین، نفت سفید و گازوئیل در سال 91 به مقدار 129 هزارمترمکعب بوده است که این آمار در سال 91 به 175 هزار مترمکعب افزایش یافته است.
 
مدیرعامل پالایشگاه خانگیران بیان کرد: مایعات تولیدی در این شرکت در سال 91 نسبت به سال 90 مقدار 7/6 درصد رشد را نشان می دهد.
 
وی در ادامه زمان کاهش تعمیرات اساسی این مجتمع گازی را از دیگر برنامه های اولویت دار عنوان کرد و افزود: زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه خانگیران از سال 87 که 31 روز بوده در حال حاضر در سال 92 به 22 روز کاهش یافته است.
 
اسلامي با بیان اینکه ما به ذینفعان خود در روستاهای اطراف پالایشگاه توجه داریم گفت: در همین راستا توسط طرح پژوهشی رضایت مندی ذینفعان حاصل شده است که آمار رضایت مندی به 9/76 درصد در سال 91 رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد اضافه کرد: کمک به شهرداری شهرستان سرخس و پرداخت عوارض بدون دریافت خدمات به مبلغ 31 میلیارد ریال در طول پنج سال گذشته، کمک به احداث و تجهیز مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست امام علی(ع)و اختصاص 380 میلیون تومان به تربیت بدنی برای ساخت تجهیزات ورزشی در روستاهای اطراف پالایشگاه، بخشی از فعالیت این مجتمع گازی در خدمت رسانی به مردم بوده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار