دبير اسبق انجمن اسلامي دانشجويان مستقل گفت: آمريکايي‌ها بايد تضمين بدهند که تحريم‌ها را به طور کامل از دوش ملت ايران برداشته و حقق هسته‌اي ملت ما را به رسميت مي‌شناسند.

"علي جمشيدي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه رژيم صهيونيستي نشان داده که با شکل‌گيري فضاي گفتگو بين ايران و آمريكا مخالف‌ است، اظهارداشت: از سال‌ها قبل، موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال رژيم صهيونيست مشخص و واضح بوده و به هيچ عنوان نمي‌توان با وجود مذاكرات اين ديدگاه نسبت به رژيم صهيونيست را تغيير داد و خط مشي ديگري را برگزيد.

جمشيدي با تاکيد بر اينکه حوزه روابط آمريكا با صهيونيست‌ها مشخص است، تصريح کرد: تلاش دولتمردان ما در اين مذاکرات دست‌ يافتن به مصالح و حقوق از دست رفته کشور در سال‌هاي اخير است.

وي در خصوص حقوق از دست رفته ايران در سال‌هاي گذشته اظهار داشت: جنايت‌هاي گذشته آمريكا در قبال ايران از وقايع كودتاي 28 مرداد سال 1332 تا كارشكني‌هايي كه در رابطه با عدم رضايت از شروع انقلاب اسلامي در ايران داشتند، همچنين تلاش‌هاي مستمري در زمان جنگ ايران و عراق كه منجر به كمك نظامي به صدام شد و دست آمريكايي‌ها را به خون هزاران مردم ايراني آغشته ساخت بايد مورد بررسي قرار گيرد و حقوق ايران به رسميت شناخته شود.

جمشيدي در رابطه با تحريم‌هاي اتخاذ شده توسط آمريكا در قبال ايران مطرح كرد: بيش از هرچيز در گام اول بايد تحريم‌ها از دوش ملت ايران برداشته شود و غرامت آن پرداخت شود.

وي اين مذاكرات را در خصوص روابط منطقه و بين‌الملل اينگونه بيان كرد: نتايج مذاكره، بايد برآورده شدن حقوق مستضعفين جهان در فلسطين و سوريه در چارچوب آرمان‌هاي انقلاب و امام(ره) و شهدا باشد.

دبير اسبق انجمن مستقل دانشجويان در پايان خاطر نشان كرد: آمريکايي‌ها بايد تضمين بدهند که تحريم‌ها را به طور کامل از دوش ملت ايران برداشته و حقق هسته‌اي ملت ما را به رسميت مي‌شناسند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار