يك كارشناس سياست خارجي گفت: اظهارنظر اوباما براي حل مسائل في‌مابين دو كشور تنها از ديدگاه شخصي وي مطرح شده چراكه آنها بر اين تصورند كه تغيير كارگزاران سياسي در نظام به تغيير سياست‌هاي كلي آن كشور منجر مي‌شود.

"نوذر شفيعي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در واكنش به اظهارات اخير اوباما رئيس‌جمهوري آمريكا مبني بر "ابراز خوشبيني از انتخاب رئيس‌جمهور منتخب ايران براي حل مسائل في‌مابين دو كشور" گفت: به نظر مي‌رسد كه رؤساي جمهور ايران و آمريكا تمايل دارند تا در مسير حل مسائل و مشكلاتشان گام بردارند.

وي با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود دو كشور در رسيدن به اين هدف با چالش‌هايي رو به رو شوند، افزود: اين احتمال وجود دارد كه برخي كشورهاي منطقه در جريان مذاكرات ايران و آمريكا به فرافكني بپردازند.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان با تاكيد بر اينكه غرب بر اين باور است كه اختلاف ديرينه‌اش را با ايران حل كند، خاطر نشان كرد: اظهارنظر اوباما براي حل مسائل في‌مابين دو كشور تنها از ديدگاه شخصي وي مطرح شده چراكه آنها بر اين تصورند كه تغيير كارگزاران سياسي در نظام به تغيير سياست‌هاي كلي آن كشور منجر مي‌شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: غرب ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار