عضو حزب مردم‌سالاری گفت: به لحاظ پایگاه قوی اجتماعی ایران در منطقه، بهتر است که غربی‌ها با ایران به تعامل و نقطه مشترکي برسند، لذا آنها براي رسيدن به اين هدف اقدام به کمی عقب‌نشینی از مواضع خود کردند و در مقابل این انتظار را هم از جمهوری اسلامی ایران دارند.

"حجت‌الاسلام حسين قیومی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات وزراي خارجه ایران با 1+5 در نیویورک اظهار داشت: با انجام چنین مذاکراتی از هم‌اکنون نمی توان نسبت به آینده اظهارنظر کرد.

وی افزود: دستاورد سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به نیویورک دارای پیامدهای مثبتی از لحاظ اجتماعی شده و همین مسئله به عنوان نقطه امید در مردم می‌تواند زمینه‌ای برای حل دیگر مسائل باشد.

حجت‌الاسلام قیومی تصریح کرد: حل مشکلات سوريه و لبنان از جمله مسائل مهم براي جمهوري اسلامي ايران بوده است که به عنوان مواردی اساسی و کلیدی مدنظر غرب نيز هست.

وی با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه ایران همواره به دنبال بمب اتم نیست، خاطرنشان كرد: بحث غنی‌سازی به عنوان نقطه‌ مطلوب ديگري مورد نظر غربی‌ها از جمله آمریکا قرار دارد، لذا آنها بايد با به رسمیت شناختن قدرت ایران درصدد تعامل بیشتری با جمهوری اسلامی حركت كنند.

عضو حزب مردم‌سالاری در پایان گفت: به لحاظ پایگاه قوی اجتماعی ایران در منطقه، بهتر است که غربی‌ها با ایران به تعامل و نقطه مشترکي برسند، لذا آنها براي رسيدن به اين هدف اقدام به کمی عقب‌نشینی از مواضع خود کردند و در مقابل این انتظار را هم از جمهوری اسلامی ایران دارند.

لازم به ذکر است که پنج‌شنبه هفته گذشته ديداري مذاکراتي ميان محمدجواد ظريف با وزاري خارجه 5+1 بر سر مباحث هسته‌اي صورت گرفت که در آن طرفين روند مذاکرات را سازنده اعلام کردند و کاترين اشتون هدف دیدار  را ایجاد جو و فضا و چارچوب این مذاکرات دانست.

گفتني است ويليام هيگ و گوئیدو وستروله وزراي خارجه انگليس و آلمان رضايت خود را از نتايج اوليه مذاکرات اعلام کردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار