همزمان با هفته دفاع مقدس اولین بیمارستان صحرایی در جزایر ایرانی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در جزیره هرمز برپا شد.

سید میثم موسوی بازرس ویژه سازمان بسیج جامعه پزشکی در امور بیمارستان های صحرایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیمارستان های صحرایی با هدف خدمات درمانی به مناطق محروم کشور برپا می شوند که در مناسبت های مختلف سال تعداد این بیمارستان ها افزایش می یابد.

وی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس اولین بیمارستان صحرایی در جزایر ایرانی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی و با کمک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در روزهای اول الی پنجم مهرماه در جزیره هرمز برپا شده است.

موسوی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی برپا شده در جزیره هرمز جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد تأکید کرد: تخصص هایی که در مدت زمان  برگزاری بیمارستان صحرایی ارائه خدمات می کنند شامل جراحی عمومی، کودکان، داخلی، زنان و زایمان، چشم پزشکی و کلیه است و روزانه تعداد زیادی از مردم منطقه از تخصص های فوق استفاده می برند.

وی با بیان اینکه به نظام ارجاع نیز در بیمارستان صحرایی توجه می شود، اظهار داشت: موارد اورژانسی توسط آمبولانس های دریایی مستقر در جزیره هرمز به بیمارستان های مرکز استان یعنی بندرعباس اعزام می شوند.

موسوی یادآور شد: با توجه به اصل 29 قانون اساسی که دسترسی همگانی آحاد جامعه را به خدمات بهداشت و درمان تضمین کرده و اینکه جزیره هرمز منطقه ای محروم است، سازمان بسیج جامعه پزشکی این منطقه را شناسایی و اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی نمود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که مردم مناطق محروم همانند سایر مناطق کشور به خدمات سلامت به طور مناسب و با کیفیت دسترسی داشته باشند.

موسوی گفت: تمام خدماتی که در زمان برپایی بیمارستان های صحرایی به مردم مناطق محروم ارائه می شود به صورت رایگان می باشد./ع2
برچسب ها: بیمارستان ، مقدس ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.