نشست تخصصی دوماهنامه طُرّه، درباره تابلو فرش دستباف در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه فرش ایران با حضور استادان، دانشجویان و دست اندرکاران نشریه طره برگزار شد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران در این نشست اساتید و پژوهشگران حوزه فرش دستباف از جمله شیرین صوراسرافیل، تورج ژوله، کاظم صحتی سردرودی و عبدالله احراری درباره پیشینه و باید ها و نباید های امروز این شاخه از فرش دستباف به بحث و گفت و گو نشستند.

در عین انتقاد به تابلو فرش و بیگانه دانستن آن با هویت و هنر فرش ایران آنرا به عنوان یک واقعیت موجود نیازمند تحدید و هدایت دانست.

ژوله با یادکرد از سابقه تصویربافی از فرش های ایران خواستار دخیل نکردن وجوه اقتصادی تابلو بافی در تصمیم گیری ها شد و از لزوم آموزش برای بهبود روند تولیدات تابلو فرش و پیشگیری از افول و نزول سلیقه عمومی در حوزه دستبافته ها شد.

عبدالله احراری بر نقش چشمگیر تابلو بافی در ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش آموختگان فرش تاکید کرد و پراکندگی جغرافیایی و جمعیت کثیر فعالان حوزه تابلو فرش را غیز قابل چشم پوشی دانست.

کاظم صحتی سردرودی به عنوان رییس اتحادیه تابلو فرش بافان سردرود ضمن تایید برخی انتقادات به وضعیت کنونی تابلو بافی خواستار یاری دست اندرکاران و متولی فرش ایران در ساماندهی این وضعیت شد.

این سلسله نشست های تحلیلی و تخصصی در جستار های مختلف فرش دستباف از سوی نشریه طره برگزار خواهد شد.

همچنین نشست بعدی با موضوع فرش، رسانه، تبلیغات عصر روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود

.

برچسب ها: فرش ، تابلو ، تخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار