رمان "گرگ سالی" مرحوم امیر حسین فردی برای نخستین بار، روز یكشنبه هفتم مهر ماه در تالار مهر حوزه هنری مورد نقد و بررسی كارشناسانه قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رمان گرگ سالی مرحوم امیر حسین فردی نویسنده متعهد انقلاب كه درآخرین سال حیات خود  به رشته تحریر در آورده بود با حضور جمعی از نویسندگان برجسته كشور مورد نقد و بررسی كارشناسانه قرار می گیرد .



امیرحسین فردی رمان "گرگ سالی" را در واپسین روزهای عمر خود برای انتشار آماده كرده بود. این رمان ادامه‌ای است بر رمان موفق اسماعیل و با مضمونی ضد استعماری به نگارش درآمده است. گرگ سالی پیش از انقلاب اسلامی را روایت می‌كند كه آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌ها در اطراف مجتمع اقتصادی كشاورزی مغان دست به اصلاح نژاد گرگ‌ها می‌زنند، اما این گرگ‌های اصلاح نژادی توسط آمریكایی‌ها مبدل به گرگ‌های آدمخوار می‌شوند و زندگی را بر مردم منطقه تنگ می‌كنند.

رمان "گرگ سالی " كه جلد دوم رمان اسماعیل است در 9 فصل در سال 1392و با مبلغ 17900 تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

در فصل اول نویسنده آورده است: ایستاده بود روبروی سبلان و نگاهش را دوخته بود به قافله و یال های بلند و پوشیده از برف آن كه زیر تابش خورشید مثل شیشه می درخشید . وقتی پایش را از مشكین شهر بیرون گذاشت و راه باللی جا را در پیش گرفت ، باد هم وزیدن گرفته بود . تند و پر كوب ، سیلابی از برف در كوهپایه جاری كرده بود . پنجه می كشید ، می رفت و می برد. ایستاده و كلاهش را كشید روی گوش هایش و نگاهش را دوخت به كوه .تكه ای ابرگیركرده بود به قله و كنده نمی شد. كم كم شبیه گرگ شد؛  بزرگ و ترسناك كه می خواست از قله كنده شود و هجوم بیاورد به طرف او . دشت خالی بود . تنها توفان برف بود و تك و توك ، تك درختان لختی كه سر در گریبان بودند تیره پشتش لرزید نفهمید از سرما بود یا از ترس. میان رفتن و برگشتن دو دل ماند.
نویسندگان و اهالی ادب می توانند روز یاد شده از ساعت 16 به" تالار مهر " حوزه هنری واقع در خیا بان سمیه- نرسیده به پل حافظ – حوزه هنری مراجعه كنند.
برچسب ها: گرگ سالی ، رمان ، داستان ، نقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار