معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در جریان بازدید از مدرسه تاريخي دارالفنون از تصمیم جدی برای مرمت این بنا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدعلی نجفی در جریان بازديد از مدرسه تاريخي دارالفنون اين ساختمان را از نظر معماری و تاریخ تعلیم و تربیت کشور، بی نظیر دانست و گفت: دارالفنون سال های طولانی قلب تپنده ترقی و توسعه کشور بوده و بسياري از فارغ التحصیلان این مرکز امروز نقش تعیین کننده ای در مسائل علمی، سیاسی و ... کشورمان برعهده دارند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اينکه نخستین گروه پزشکان کشور، فارغ التحصیلان این مدرسه هستند، افزود: متاسفانه این مرکز سال ها مورد کم توجهی مسئولان قرار گرفته و در گذر زمان دچار آسیب و در برخي موارد بخش هاي از آن تخریب کامل شده است.

وی ضمن بازدید از بخش هاي مختلف این بنا از جمله کتابخانه دارالفنون از تصمیم جدی برای مرمت این بنا خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته فنی مشترک با حضور کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تشکیل خواهد شد و پس از بررسی موانع و مشکلات موجود، اقدامات مرمتی و بازسازی این بنای ارزشمند با رعایت حفظ ارزش معماری و تاریخی و بر اساس تصمیمات این کمیته صورت خواهد گرفت.
 
نجفی با تاکید بر احياي حیات اين مرکز فرهنگی، اظهار داشت: پیشنهادات مختلفی برای کاربری این بنا از جمله تبدیل بخشی از آن به موزه از جمله موزه تعلیم و تربیت، ایجاد مرکز آموزش های خاص مرمت و فعالیت های آموزشی مرتبط با میراث فرهنگی، انجام فعالیت های پژوهشی و ایجاد پژوهشگاه تعلیم و تربیت از سوی آموزش و پرورش و همچنین استفاده از بخش شمالی این مدرسه برای ایجاد کارگاه های صنایع دستی و معرفی هنرهای سنتی کشور، مطرح شده است.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان با اشاره به آمادگی کامل شهرداری تهران، آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی در راستاي ساماندهی این بنای ارزشمند تاریخی، تصريح کرد: با راه اندازی و تعیین کاربری مناسب برای بنای تاریخی دارالفنون، این منطقه از شهر به مرکز مهم فرهنگی تبدیل خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار