سخنگوي شوراي اسلامي شهر يزد، بافت تاريخي يزد را بافتي بسيار ارزشمند توصيف كرد و گفت: بافت تاريخي حكم چاه نفت براي يزد را دارد و بايد قدر آن را دانست

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

حجت الاسلام عباس زارع گاريزي، اظهار داشت: اگر ارزش اين بافت تاريخي را بدانيم، از چاه نفت نيز براي ماه ارزشمندتر خواهد بود و در صورتي كه در حفاظت و احياي آن كوتاهي كنيم، در حق گذشتگان خيانت كرده ايم.

وي افزود: بايد با برنامه ريزي صحيح و اصولي در اين زمينه پيش برويم و ضمن مرمت و حفظ و حراست از بافت ارزشمند تاريخي، از ظرفيت آن براي توسعه گردشگري در استان يزد استفاده كنيم.

زارع گاريزي عنوان كرد: براي كسب موفقيت بيشتر در اين زمينه، حضور در تهران و ديدار با اعضاي شوراي شهر تهران همچنين رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور و دعوت از وي براي بازديد از بافت تاريخي يزد را در برنامه داريم.

اين عضو شوراي شهر در بخش ديگري از سخنان خود بر احياي فرهنگ بومي يزد نيز تاكيد كرد و افزود: يزد به لحاظ تغيير بافت جمعيتي و مهاجرپذير و دانشجوپذير بودن تغييرات بسياري به لحاظ فرهنگي كرده و از سوي ديگر ورود ماهواره و اينترنت به خانواده‌ها، اين امر را تسريع كرده اما در صدد برنامه ريزيهاي غني فرهنگي و كمك به احياي فرهنگ غني دارالعباده يزد هستيم.

سخنگوی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: شفاف سازی در کارها و ارتباط مستمر و سازنده با اصحاب رسانه و خبرنگاران یکی از مهمترین رویکردهای شورای اسلامی شهر یزد است.

 زارع گاریزی افزود: طبق قانون، هیچ مصوبه ای از شورا محرمانه نیست و حتی اگر جلسه شورا هم با تصویب اعضا محرمانه شود، مصوبات آن بعدا باید علنی شده و در اختیار مردم قرار گیرد و در شورای شهر هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات جدید و انتخاب اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، شش نفر از منتخبان جدید بوده و سابقه ای در شورا و شهرداری نداشتند به همين دليل اولین اقدام، برگزاری کلاس های تخصصی آشنایی با وظایف شورا و قوانین شهرداریها بود.

عضو شورای شهر یزد گفت: البته در بین این افراد، سابقه کار اجرایی و اداری وجود دارد ولی طی نشست هایی که داشتیم، مشکلات طرحهای موفق و ناموفق شهرداری از جمله کارخانه کمپوست، کشتارگاه و ...بررسی شد و اكنون اطلاعات افراد جدید، با برگزاری این نشستها کمتر از اعضای باسابقه نیست.

زارع در پاسخ به سئوالی در مورد چگونگی انتخاب شهردار و ریاست شورای شهر یزد گفت: در خصوص ریاست شورا تا روز قبل از مراسم تحلیف هیچ جلسه ای برگزار نشده بود و طی یک نشست بین اعضا دو دیدگاه وجود داشت که یا افراد باسابقه شورا باشند و یا اینکه فردی جدید انتخاب شود./س

 
برچسب ها: لزوم ، حفظ ، بافت ، تاریخی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.