در حالی که تنها يک روز به انتخابات پارلمانی آلمان باقی مانده، آخرین نظرسنجی ها هنوز نتیجه احتمالی روشنی نشان نمی دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يورو نيوز، طبق سیستم انتخاباتی آلمان، هر شهروند در واقع دو رای می دهد؛ یکی به نامزد حوزه خود و یکی به حزب دلخواهش.

آنگلا مرکل روز جمعه در یکی از آخرین میتینگ های انتخاباتی در شهر هانوفر گفت: شما در روز یکشنبه با هر دو رأی ای که به صندوق می اندازید تصمیم خواهید گرفت. تصمیم خواهید گرفت که کدام یک از احزاب، بهتر به خواسته های شما، تصورات شما، امیدها و شاید نگرانی های شما می پردازد و تصورات شما را به واقعیت تبدیل می کند.

بنا به نظرسنجی های اخیر حزب دموکرات مسیحی مرکل، ۴۰ درصد آرا را بدست می آورد و اگر حزب دموکرات آزاد نتواند پنج درصد آرا را از آن خود کند، آنگلا مرکل باید بدنبال ائتلاف جدیدی باشد.

حزب مخالف سوسیال دموکرات با ۲۷ درصد رای احتمالی و ائتلاف با حزب ده درصدی سبز آلمان، رقابت تنگاتنگی اعمال می کند.

پیر اشتاین بروک رهبر سوسیال دموکرات ها در یک گردهم آیی انتخاباتی گفت: می خواهم بگویم برخی از مردم از خود می پرسند که آیا باید رای دهند یا نه و آیا نباید احزاب سیاسی را تصفیه کنند؟ من از شما سپاسگزار خواهم بود که از حق رای دادن خود استفاده کنید.

درصد بالایی از رای دهندگان، نزدیک به ۳۰ درصد از آنها مردد هستند و هنوز نمی دانند که حتی اگر در انتخابات شرکت کنند به چه کسی رای خواهند داد.

حزب نوپا و ضد اروپایی "جایگزین برای آلمان” نیز با میزان احتمالی ۴ تا ۵ درصد آرا، در صورت راهیابی به پارلمان با هیچ یک از احزاب دیگر ائتلاف نخواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار