وي با اشاره به اينكه حمل و نقل دريايي از ديرباز مورد توجه كشورهاي حاشيه دريا بوده است گفت: در زمان جنگ حمل و نقل دريايي تحت تاثير جريانات نظامي و سياسي منطقه قرار گرفته و اين موجب شده كه در اين صنعت رشد چشمگيري نداشته باشيم.
اين كارشناس اقتصادي تصريح كرد: ارزان بودن هزينه حمل و نقل دريايي نسبت به حمل و نقل هوايي موجب شده كه صاحبان كالا علاقمند به استفاده از اين نوع حمل و نقل باشند.
طاهري افزود: ثابت بودن نرخ كرايه، ايمني و ضريب اطمينان بالا از مزاياي ديگر حمل و نقل از راه دريا است.
وي با اشاره به اهميت استفاده از تكنولوژي روز افزود: در چند سال اخير ناوگان دريايي اقدامات خوبي در ساخت و ساز كشتيها و لنجها و سكوهاي پهلوگيري كشتي در مناطق جنوبي انجام داده اما با استفاده از تكنولوژيهاي جديد در اين زمينه ميتوانيم موفقتر عمل كنيم.
اين كارشناس اقتصادي خاطر نشان كرد: علاوه بر حمل و نقل بار ميتوانيم درآمدهايي از حاشيه درياها از پهلوگيري كشتيهاي و ارائه خدماتي مانند احداث تعميرگاه بينالمللي در خليج فارس و تامين آذوقه و سوخت كشتيهاي عبوري داشته باشيم.
طاهري در پايان افزود: حضور بخش خصوصي در كنار نيروي دريايي و نوسازي و بازسازي ناوگان دريايي موجب توسعه حمل و نقل دريايي و استفاده از تكنولوژيهاي جديد و به روز در ناوگان دريايي خواهد شد.