روسيه هرگونه تهديد به اقدام نظامي عليه سوريه را به منزله نابودي توافق به دست آمده و تلاش براي حل بحران سوريه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه درباره عواقب تهديد به توسل به زور عليه سوريه هشدار داد و افزود اين تهديدات تلاش ها براي حل بحران را از بين مي برد. 
وي اين اظهارات را پس از کنفرانسي خبري که با شرکت وزراي خارجه آمريکا، فرانسه و انگليس در پاريس برگزار شد ايراد کرد. سه کشور در اين کنفرانس خبري خواستار تصويب قطعنامه اي تحت بند هفتم منشور سازمان ملل براي اجراي توافقنامه آمريکا و روسيه درباره سوريه شدند. 
محمد حسين الموسوي گزارشگر اين شبکه در اين باره گفت: آمريکا و متحدان انگليسي و فرانسوي آن منتظر خشک شدن جوهر توافقنامه واشنگتن و مسکو درباره از بين بردن ذخاير سلاح هاي شيميايي سوريه نشدند و تلاش هاي خود را براي بهره برداري از اين توافق جهت تحميل واقعيت هاي سياسي و ميداني آغاز کردند. 
در ادامه پس از پخش قسمتي از کنفرانس خبري وزراي خارجه آمريکا، انگليس و فرانسه در پاريس آمده است: جان کري در اين کنفرانس خبري تلاش کرد موضع کشورش را در به رسميت شناختن دولت سوريه به عنوان يکي از طرف هاي اجراي توافق به دست آمده با روسيه کم اهميت جلوه دهد. 
گزارشگر ادامه داد: روسيه نيز در واکنش به اين موضعگيري ها هرگونه تهديد به حمله نظامي را به منزله نابودي تلاش ها براي حل بحران دانست. به عقيده ناظران به نظر مي رسد روسيه محدوده بازي را مشخص کرده است بنابراين قطعنامه شوراي امينت براي اجراي توافق به بند هفتم منشور سازمان ملل اشاره داشته باشد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار