معاون پارلمانی وزیر کشور گفت: نگاه رئیس‌جمهوری مبتنی بر احکام حقوقی است و وظایف اشخاص و نهادها در قانون اساسی تعریف شده و هیچ‌گونه فشاری از بیرون در وزارت کشور برای انتخاب استاندارها وارد نیامده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسینعلی امیری‌" در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی که عصر امروز در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار شد درباره معرفی نامزدهای پست استانداری به مجلس اظهار داشت:‌ وزارت کشور برای انتخاب استانداران معیارهایی از قبیل حسن سابقه، سابقه مدیریتی کلان و نگاه به توسعه که مدنظر رئیس‌جمهوری است را در دستور کار خود قرار داده و کسانی که چنین معیارهایی را داشته باشند از سوی نمایندگان مجلس، نخبگان، فضلا و علمای بلاد پیشنهاد می‌شوند.  
 
وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: هر شخصی که شاخصه مورد نظر وزارت کشور را داشته باشد در پروسه بررسی قرار می‌گیرد، اما این بدان معنا نیست که نظر مثبت وزارت کشور را به دست آورده، چرا که این امر فرایند تعریف شده‌ای در وزارتخانه است.

امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا روند انتخاب استاندارها کند است، اظهار داشت:‌ استاندارها نمایندگان سیاسی دولت هستند و اختیارات وسیع آن‌ها موجب می‌شود که امر انتخاب آن‌ها با دقت کافی صورت گیرد؛ البته وزارت کشور با دقت و سرعت کار بررسی افرادی که به عنوان نامزد پست استانداری مطرح‌ شده‌اند را انجام می‌دهد.
 
معاون پارلمانی وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد:‌ نگاه رئیس‌جمهوری مبتنی بر احکام حقوقی است، وظایف اشخاص و نهادها در قانون اساسی تعریف شده و هیچ‌گونه فشاری از بیرون در وزارت کشور برای انتخاب استاندارها وارد نیامده است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شاهپور تناوری
۲۳:۵۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
جابجایی ویا عذل یک استاندار از وظایف حقه وقانونی وزارت کشور می باشد
آخرین اخبار