دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از ارسال 600 مقاله از سوی پژوهشگران، متخصصان و... به دبیر خانه این کنگره خبر داد.

  به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،دکتر شهلا چایچیان، دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران با بیان اینکه از 600 مقاله رسیده 467 مقاله برای بررسی به کمیته های علمی ارسال شده است، گفت: 70 سخنرانی در گروه مامایی، 60 سخنران از سخنرانان خارجی، 120 سخنران از تمامی دانشگاه های کشور،  20 پنل و 16 سمپوزیوم و تقدیر از گذشتگان و پیشکسوتان از جمله برنامه های دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی است.

وی ادامه داد: دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی 4 الی 7 مهر برگزار می شود که هدف از برگزاری آن برقراری روابط بین مکاتب مختلف رشته زنان و زایمان، آشنایي با کاربرد فن آوری های نوین، ایجاد ارتباط تحقیق علمی میان متخصصان زنان و مامایی و دیگر رشته های علمی مرتبط و استفاده از توانمندی های تخصصی و نظریات و تجربیات جامعه پزشکی کشور و متخصصان سایر جوامع علمی خواهد بود.

 از هر 10 نفر یک نفر مبتلا به سرطان سینه می شود
دکتر عبدالرسول اکبریان، رئیس دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی نیز گفت: جراحی لاپاراسکوپی در ایران در مراکز مختلف حتی در شهرستان ها در حال انجام است تحت عنوان جراحی غیر تهاجمی و سرپایی است در جراحی هایی که شکم باز نمی شود میتوان از این جراحی استفاده کرد.

وی ادامه داد: سرطان رحم در کسانی دیده می شود که در مناطق غیر بهداشتی و... حضور دارند .

وی اظهار داشت: سرطان تخمدان در ایران در حال افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: 90 درصد سرطان سینه توسط متخصصان زنان انجام می شود از هر 10 زن یک زن به سرطان سینه دچار می شود یعنی 10 درصد، در ایران نیز رشته ها و تشخیص های سرطانی کشف  شده است./ح

برچسب ها: سرطان ، زنان ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار