عضو هیئت‌رئيسه مجلس با اشاره به برگزاری جلسات هیأت دولت سابق در ساختمان لادن، گفت: تشکیل جلسه در ساختمان لادن، تا مادامي که دولت در سايه را تداعي نکند منعي ندارد، اما از نظر قنوني نيز اين وظيفه دولت و نهاد رياست‌جمهوري است که مشخص کند، آيا چنين امکاني براي رئيس‌جمهور سابق درنظر گرفته شده است يا خير.

حجت‌الاسلام "حسین سبحانی‌نیا" نماينده مردم نيشابور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور اعضای هيئت دولت سابق در ساختمان لادن تهران گفت: اين اقدام، صرف ارتباط اعضای دولت قبلي با یکدیگر فی‌نفسه، منع و اشکالی ندارد و طبیعی است افرادی که چند سال با هم کار کرده‌اند، ارتباطات قبلی خود را حفظ کنند.

وي در ادامه افزود: استفاده از برخي ظرفيت‌هاي نظام توسط روساي جمهور سابق در ديگر کشورهاي دنيا نيز معمول و متعارف است، ولي قاعدتا اين ظرفيت‌ها بايد در جهت تقويت دولت و نظام به کار گرفته شود.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس در ادامه تصريح کرد: به عقيده بنده، اساس کار خوب است که روسای جمهور قبلی دارای متانت و شأنی باشند و امکاناتی در اختیار آنها قرار گیرد، اما این امکانات باید در جهت استحکام نظام و وحدت جامعه باشد و  تا مادامي که تشکیل جلسه در ساختمان لادن، "دولتِ در سايه" را تداعي نکند، منعي ندارد.

وی با بيان اينکه برگزاری این جلسات در محلی که به عنوان دفتر رئیس‌جمهور سابق در نظر گرفته شده، استفاده از بیت‌المال و اموال عمومی است، اظهار داشت: برگزاري جلسات هيئت دولت سابق بايد در راستاي اهداف دولت و نظام باشد و اگر اقدامات و نشست‌هایی برای غیر از کارهای عمومی و جاری کشور و عام المنفعه انجام شود، شبهاتی قانوني و شرعي به وجود می‌آورد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين سوال که آيا برگزاري جلسات هيئت ‌دولت سابق در ساختمان لادن، که ساختماني متعلق به دولت است، نياز به مجوز دولت فعلي دارد يا خير، پاسخ داد: دولت و نهاد رياست‌جمهوري بايد اين مسئله را تعيين تکليف کنند که آيا چنين امکاني براي رئيس‌جمهور سابق در نظر گرفته شده و آيا روال قانوني اين کار طي شده است يا خير؟ تا سپس بر اساس آن اقدام کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ساختمان ، لادن ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار