معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر عدالت آموزشی، گفت: اين تفكر كه همه امكانات در دانشگاه هاي خاص در تهران متمركز شود، بايد از بين برود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛  دکتر بهرام عین الهی در آیین اختتامیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه کرمان افزود: اولويت نخست فعاليت دانشگاهيان شامل اساتيد و دانشجويان جهاد علمي است كه بايد در اين مسير گام بردارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب جهاد اقتصادي و جهاد علمي را مقدم بر ساير كارها بيان كرده اند.

وي كسب علم و دانش را در زمان حاضر يك اولويت برشمرد و گفت: در نظام سلامت بايد چالش ها را بشناسيم و راهكارها را بدانيم و راه حل بدهيم تا بتوانيم جامعه اي سالم داشته باشيم.

وي تصريح كرد: اين المپياد در دنيا بي نظير است و المپياد علمي دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور كار بومي و ويژه ماست.

دکتر عين الهي اظهار كرد: در تحقق جهاد علمي بايد به گذشته و سوابق خود نگاه كنيم و ببينيم نقطه آغاز و پايان و جايگاه فعلي ما كجاست و خود را با كشورهاي پيشرفته كه از ۲۰۰ سال پيش پيشرفت علمي را آغاز كرده اند، نبايد مقايسه كرد.

وي با اشاره به رسالت جوانان در تحقق جهاد علمي خاطرنشان كرد: بايد به تلاش مضاعف و كوشش بپردازيم و اساتيد و دانشجويان بايد بيش از گذشته مطالعه و تلاش كنند تا به قله هاي مورد نظر برسند.

دکتر عين الهي، افزود: امروز دشمنان دانشمندان ما را ترور مي كنند زيرا مي دانند راز پيشرفت، علم است.

وی تاكيد كرد: بايد كار گروهي را بياموزيم و آن را انجام دهيم كه يكي از محاسن المپياد، كار گروهي و ارزش آن است.

 

دانشگاهها با روش های سنتی به جایی نخواهند رسید

معاون آموزشی اظهار كرد: دانشگاه ما با روش هاي سنتي با جزوه نويسي و جزوه دهي و حفظ مطالب و ارايه مطالب حفظي به جايي نخواهد رسيد و بايد به فكر راهكارهاي جديد و مسئله محور باشيم.

دکتر عين الهي، بيان كرد: اهميت به علوم پايه از ديگر موارد مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و ادغام علوم پايه و باليني به رشد علم منجر مي شود و تحقيقات علوم پايه جزئي از علوم باليني است.

وي بر كيفيت كار نيز تاكيد كرد و گفت: تلاش دو دهه همكاران ما نشان داده كه كيفيت در درون ماست و متاسفانه در مواردي به اين كيفيت سطح نگري مي شود در حالي كه در واقع كيفيت يك كار جامع است.

وي تصريح كرد: مهمترين عامل كيفيت استاد و دانشجو است و شايد تجهيزات به اين اندازه مهم نباشد، بايد به خود برگرديم و به بخش ها توجه كنيم و فكر نكنيم كه كيفيت بايد از تهران و يك دانشگاه خاص باشد، بلكه هر نقطه از كشور مي تواند كيفيت ايجاد كند.

دکتر عين الهي به سابقه برگزاري المپياد علمي در كشور اشاره كرد و گفت: تفكر المپياد سال ۱۳۸۷ از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان مطرح و از سال ۸۸ اين المپياد آغاز شد و پنج دوره ادامه يافت.

وي اظهار كرد: توجه به نخبگان و استعدادهاي درخشان بدون توجه به مدرك گرايي و توجه ويژه به محتوا از جمله اهداف اين المپيادهاست./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار